رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان خوزستان گفت: سامانه کم فشار مدیترانه ای با استقرار بر استان، تا اواخر هفته بارشهای پراکنده ای را به شکل متناوب به وجود می آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بهرام جنتی اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی و خروجی مدلهای پیش یابی استان خوزستان  نشان دهنده نفوذ  سامانه کم فشار مدیترانه ای است که  بتدریج از سمت غرب استقرار خود را بر روی استان خوزستان آغاز خواهد کرد.
وی افزود: سیستم کم فشار مذکور را خط ناپایدار نسبتا ضعیفی در لایه میانی جو همراهی میکند که نتیجتا از اواخر وقت امروز تا اواخر هفته بارشهای پراکنده ای را به شکل متناوب فراهم می آورد.
 
جنتی تصریح کرد: همانطور که پیش‌ بینی شده بود در روز گذشته شاهد بارشهای خفیف و پراکنده در برخی نقاط استان بودیم، که طی روز جاری نیز با تقویت زبانه کم ‌فشار سطح زمین انتظار تداوم بارشهای پراکنده وجود دارد.
 
وی افزود: حجم بارندگی در قسمتهای شمالی استان و دامنه های غربی رشته کوه زاگرس در نیمه شرقی استان خوزستان بیشتر خواهد بود

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان خوزستان آسمان استان را در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر با افزایش ابر، بارش پراکنده، احتمال رعد و برق و گاهی توام با وزش باد پیش‌ بینی کرد.

وی در پیش بینی دریایی شمال خلیج فارس اظهار کرد: وضعیت هوا  قسمتی تا نیمه ابری با احتمال رگبار، جهت باد جنوب غربی تا غربی سرعت باد 15 تا 25 کیلومتر در ساعت، ماکزیمم سرعت باد 40 کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج 40 تا 70 گاهی 120 سانتیمتر و وضعیت دید: 7 تا 5 کیلومتر گاهی 3 کیلومتر پیش بینی می شود.

جنتی در خصوص وضعیت جوی استان در 24 ساعت گذشته عنوان کرد:در شبانه روز گذشته امیدیه با 23 و دهدز با 3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی افزود:حداکثر دمای اهواز به 23 و حداقل به 10 درجه سانتی گراد خواهد رسید./ع
برچسب ها: خوزستان ، بارانی ، می شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.