نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) و آماده سازی محیط فرهنگی و زیارتی اطراف آن به جذب بیشتر توریست زیارتی کمک می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس آیت الله اسدالله ایمانی در بازید از طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: طرح توسعه از دیرباز مورد توجه بوده تا بتوان حرم احمدبن موسی(ع) را از بن بست خارج کرد که شکل و فرم لازم را پیدا کند.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب طرح جامعی برای ساماندهی این مکان وجود نداشت و آن را به حال خود رها کردند و بعد از اتقلاب نیز کارها به صورت موردی انجام می شد که  بعد از سفر مقام معظم رهبری طرح توسعه شاهچراغ به طور جدی در نظر گرفته شد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به توجه رهبر به حرم های استان فارس بیان کرد: ضرورت توسعه حرم احمدی و محمدی بیش از گذشته احساس شد که توانستیم با کسب اعتبارات و گذراندن فراز و نشیب به سرعت طرح را پیش ببریم.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: در طرح توسعه سهولت رفت و آمد و زیارت زائرین در نظر گرفته شده بخصوص در زمانهای مناسبتی مانند گردهمایی اربعین امسال که صحن جوابگوی حضور زائران نبود ایجاد فضاسازی کمک زیادی به حضور افراد می کند./ع

 

برچسب ها: توریست ، زیارتی ، شاهچراغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.