معاون صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي گفت: نقش پژوهش و فعالیتهای تحقیقاتی در بخش صنعت انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسعود مهديزاده در جمع شركت هاي خدمات فني و مهندسي و صنایع دانش محور خراسان رضوي اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی استان بر این اساس در سالهاي اخیر اقدام به انجام  طرحهای مطالعات امکان سنجی و پروژه های مطالعات تحلیلی و سایر طرحهای تحقیقاتی – کاربردی با موسسات تحقیق و تو سعه صنعتی , دانشگاههای و سایر مراکز تحقیقاتی استان كرده است .

 به گفته وی، این طرح ها که توسط پژوهشگران دانشگاههای فردوسی مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و پژوهشکده صنایع غذایی انجام شده است از فاکتورهای مهمی نظیر جامع بودن، تداوم و عملی بودن در سطح ملی برخوردار بوده است.

 وی گفت:استخراج آسیب شناسی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و تعیین فرصتهای سرمایه گذاری استان خراسان رضوي از جمله طرحهای موفق شرکت بوده است که توسط دانشگاههای استان تهیه و تدوین شد.

وي ادامه داد: یکی از سیاستهای اصلی شهرکهای صنعتی، پایداری و ماندگاری , کیفیت و رقابت پذیری صنعت است که تحقق این فاکتورها بدون پژوهش و تحقیق ممکن نیست.

 وی با اشاره به وجود مزیتهای رقابتی استان خراسان رضوي و اشرافیت اطلاعاتی پژوهشگران و دانشگاهیان به این مزیت رقابتی تصریح کرد: اولویت اصلی اخذ طرح های پژوهشی با دانشگاهای بومی استان است که تاکنون کلیه دانشگاههای استان  خراسان رضوي تعامل خوبی با این شرکت داشته اند.

 وي اظهار داشت: این همکاری منجر به انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی متعددی برای شرکت شهرک ها خراسان رضوي شده است .
وي یادآور شد: بدون تردید استراتژی های موفق سازمانی در دستگاههای اجرایی نیازمند بکارگیری پژوهش های دانشگاهیان است.

وی افزود: انتظار است دستگاههای اجرایی دیگر استان نیز تعامل و همکاری نزدیکتری با دانشگاه های و پژوهشکده های استان درخصوص اجرای طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی در راستای کمک به آن دستگاه و جامعه هدف داشته باشند./ب

 

 

برچسب ها: تاثیر ، نقش ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.