نماينده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به ماده 13 طرح ممنوعيت كارمندان از عضويت در هيئت مديره گفت: به موجب اين ماده اگر تخلفي توسط نمايندگاني که عضو هيئت مديره هستند صورت بگيرد نمايندگي مجلس از وي ملغي مي‌شود. مگر مي‌شود نماينده‌‌اي که با راي مردم به مجلس آمده و اعتبار نامه آن به تصويب رسيده نمايندگي را از وي سلب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) بهارستان و در بيان اينکه طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیریت عامل بايد به طرح اوليه بازگردد، گفت: هدف طراحان در اين طرح اين بوده است که براساس قانون افراد بيش از يک شغل نداشته باشند.

وي در ادامه افزود: مديراني در کشور هستند که در چند دستگاه عضو هيئت مديره هستند، در کشور قحط‌الرجال نيست و مي‌توان از افراد توانمند ديگري استفاده کرد چرا که اين موضوع در بحث اشتغال مشکلاتي را ايجاد مي‌کند.

لاهوتي همچنين تصريح کرد: در بند 4 آمده است که افراد در شوراهاي شهر و روستاي خود نمي‌توانند عضو شوند در حالي که عضويت در شوراها شغل به حساب نمي‌آيد و افراد مي‌توانند در شوراهاي شهر و روستاي خود شرکت کرده و موثر واقع شوند  چرا بايد از عضويت اين افراد جلوگيري کنيم؟

وي ادامه داد: در ماده 5 اين طرح حق همکاري پزشکان با بيمارستان‌هاي خيريه ممنوع شده است که اين موجب ناديده انگاشتن حق مناطق محروم مي‌شود.

نماينده مردم لنگرود با اشاره به اينکه در ماده 13 مشکلات فراواني وجود دارد خاطر نشان کرد: به موجب اين ماده اگر تخلفي توسط نمايندگاني که عضو هيئت مديره هستند صورت بگيرد نمايندگي مجلس از وي ملغي مي‌شود. مگر مي‌شود نماينده‌‌اي که با راي مردم به مجلس آمده و اعتبار نامه آن به تصويب رسيده نمايندگي را از وي سلب کرد.

وي در پايان بيان داشت: با توجه به موارد مطرح شده خواستار برگردندان اين طرح به طرح اوليه هستم و از دوستان مي‌خواهم تا راي مثبت دهند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار