دو مقام سابق آمريکايي - يک ژنرال ارتش و ديگري مشاور بلندپايه اوباما در مبارزه با تروريسم - حمله هواپيماهاي آمريکايي در پاکستان و يمن را محکوم کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي آنتي وار، دو مقام سابق آمريکايي - يک ژنرال ارتش و ديگري مشاور بلندپايه اوباما در مبارزه با تروريسم - حمله هواپيماهاي آمريکايي در پاکستان و يمن را محکوم و اعلام کردند اين هواپيماها غير نظاميان را هدف قرار مي دهند و سبب به وجود آمدن احساسات ضد آمريکايي در اين کشورها شده اند که اين موضوع به القاعده براي جذب نيرو کمک مي کند.
مايکل بويل - که مشاور مبارزه با تروريسم اوباما در انتخابات سال 2008 بود - در مجله Chatham House journal International Affairs نوشت اوباما از پايبند ماندن به تعهدات و وعده هاي خود در رعايت قانون پس از دولت بوش سر باز زده است.
او در اين مقاله نوشت اوباما « همانند رئيس جمهور قبل از خود نسبت به قوانين بي تفاوت است . در حالي که بوش خواستار دفاع تسليحاتي از "تمدن" در مقابل تهديد تروريسم شده بود اوباما با استفاده از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين  ،‌انجام عمليات ويژه و همچنين عمليات نظارتي پيچيده براي مبارزه پنهاني عليه القاعده و ديگر شبکه هاي اسلامي مبارزه با تروريسم را در سايه ادامه مي دهد.
بر اساس اين گزارش، دولت اوباما تا حدودي  در کاهش تلفات غير نظاميان موفق بوده است » .
بويل در عين حال گفت شمار تلفات غير نظاميان در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي بسيار بيشتر از آن چيزي است که اعلام مي شود و دولت ادعا مي کند اين حملات « به صورت گزينشي و بر اساس شواهد انجام مي گيرد.
او گفت: پيامدهاي چنين حملاتي را مي توان در حمله به مساجد و يا مراسم تشييع جنازه ديد که سبب کشته شدن غير نظاميان مي شود. هنوز کسي از شمار دقيق تلفات غير نظاميان اطلاع ندارد.
استنلي مک کريستال - ژنرال سابق ارتش آمريکا که اوباما او را به سبب انتقاد از خود برکنار کرد - نيز از مخالفان حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي در جهان است.
مک کريستال در يک مصاحبه گفت:« آنچه که سبب ترس من درباره هواپيماهاي بدون سرنشين مي شود نحوه نگرش مردم جهان به آنهاست. خشم و تنفري که از آمريکايي ها ايجاد شده است بسيار فراتر از آن چيزي است که تصور مي شود. حمله اين هواپيماها سبب تنفر مردم از آمريکايي ها شده است.» اين ژنرال بازنشسته در گفتگو با روزنامه نيويورک تايمز گفت که چگونه ارتش آمريکا شمار زيادي از مردم را در افغانستان هدف قرار مي دهد در حالي که هيچ يک از آنها تهديد محسوب نمي شوند. او گفت: با هر فرد بيگناهي که کشته مي شود ما ده دشمن جديد براي خود ايجاد مي کنيم.
 بويل مي گويد شفافيت بيشتري نياز است زيرا بيشتر آمريکايي ها  درباره حجم حملات هواپيماهاي بدون سرنشين و ‌مقياس مناطقي که نابود مي کنند اطلاعي ندارند. او افزود اين هواپيماها با تنفري که در ميان ساکنان محلي ايجاد مي کنند  تأثيرات راهبردي معکوسي دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار