نماينده مردم اسفراين در جريان بررسي طرح يک فوريتي ممنوعيت کارمندان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي در هيئت مديره و هيئت عامل اين طرح را در راستاي تکميل قانون مصوب سال 1373 دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، هادي قوامي نماينده مردم اسفراين در مجلس شوراي اسلامي  در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) بهارستان در مخالفت با بازگشت به ماده واحده اوليه طرح يک فوريتي ممنوعيت کارمندان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي از عضويت در هيئت مديره و مديريت عامل مصوب سال 1373 گفت: در ماده واحده طرح اوليه گفته شده عضويت همزمان کليه کارکنان شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي اعم از کارمندان و مديران حرفه‌اي و سياسي و مقامات در هيئت مديره و هيئت عامل و يا عناوين مشابه در شرکت‌هاي دولتي و غير دولتي، موسسات ونهادهاي عمومي غير دولتي و شرکت‌هاي وابسته به آنها ممنوع و مشمول محدوديت‌هاي مقرر در قانون ممنوعيت تصدي بيش از يک شغل که مصوب سال 1373 است، مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينکه قانون ممنوعيت کارمندان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي در هيئت مديره و مديريت عامل را پيش از اين و در سال 73  نيز داشتيم، افزود: اين ماده واحده به صورت کلي تاکيدي بر آن قانون ممنوعيت تصدي بيش از يک شغل کرده است. کاري که کميسيون انجام داده کامل‌تر و در واقع رفع نواقصي است که در قانون سال 73 وجود دارد.

وي در ادامه با اشاره به ماده 13 که موضوع نمايندگي مجلس را مطرح کرده نيز اظهار داشت: اين عين اصل 141 قانون اساسي است که در آن رئيس جمهور، معاونين، وزرا و کارمندان دولت نمي‌توانند بيش از يک شغل دولتي داشته باشند و داشتن هر نوع شغل ديگري که تمام يا قسمتي از آن متعلق به دولت و يا موسسات عمومي است، منع شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: بنابراين اينکه در ماده 13 آمده عين توجه به اصل 141 قانون اساسي است و نکته‌اي خلاف قانون اساسي مطرح نشده است و در طرح جديد سعي شده تا موانع و نقايص برطرف شود.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مجلس ، اسفراین ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار