با حضور رئيس‌جمهور، بخش گازي نيروگاه سيکل ترکيبي شهيد بسطامي شاهرود با ظرفيت 324 مگاوات توليد برق به‌طور رسمي مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ "محمود احمدي نژاد" صبح امروز (سه‌شنبه)، در جريان سفر به استان سمنان، با حضور در محل نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي "شهيد بسطامي" شهرستان شاهرود، ضمن افتتاح رسمي اين نيروگاه از بخش‌هاي مختلف آن بازديد کرد و با توضيح مديران، متخصصان و دست اندرکاران در جريان چگونگي روند احداث و بهره برداري نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي شاهرود قرار گرفت.

نيروگاه سيکل ترکيبي 500 مگاواتي شاهرود با اعتباري بالغ بر 220 ميليارد تومان و در زميني به مساحت 50 هکتار احداث شده و شامل دو بخش گازي و يك واحد بخار به ظرفيت 160 مگاوات مي‌باشد که ظرفيت توليد بخش گازي آن 324 مگاوات برق است.

افزايش ظرفيت پست‌هاي برق موجود و بهبود کيفيت برق در نقاط مختلف استان، پايداري شبکه، کاهش خاموشي‌ها، کاهش تلفات برق در شبکه، تامين برق مطمئن و پايدار مورد نياز استان در بخش صنعت وکشاورزي و افزايش آمادگي شبکه برق استان براي طراحي و ايجاد و اتصال طرح‌هاي جديد صنعت برق از جلمه اهداف و دستاوردهاي بهره برداري از اين نيروگاه است.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار