عضو شورای شهر تهران از توقف شهرداری مستقل ری خبر داد.

مرتضی طلایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری مستقل ری متوقف شده و این توقف با رأی شعبه بیست و هشت دادگاه بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران افزود: روز گذشته که حکم سرپرستی شهرداری ری از سوی استانداری صادر شده بود شورای شهر به دیوان عدالت اداری شکایت و خواستار توقف اجرای حکم را داشت.

طلایی در ادامه افزود: دیوان عدالت اداری کشور شب گذشته بنا به ماده 83 قانون و با استناد به ادله اعضای شورای شهر حکم ابلاغ شده را متوقف کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر جلسه تودیع و معارفه در خصوص شهردار وجود ندارد.

*توقف انتخاب شهردار ری به معنی عدم استقلال ری نیست

بخشدار مرکزی ری گفت: مراسم معارفه شهردار ری با کمی تأخیر برگزار می شود.

خدادادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر با حکم قاضی اجرای حکم شهردار ری متوقف شده است و این به معنی توقف کامل آن نیست.

وی افزود: مراسم معارفه شهردار ری در زمان دیگری صورت می گیرد.

گفتنی است، اوایل هفته جاری حسین علیقلی زاده به عنوان سرپرست شهرداری ری منصوب شده بود که با متوقف شدن این طرح مراسم معارفه شهردار ری هم به زمان دیگری موکول شد.

رئیس شورای شهر تهران: تهران جدا شدنی نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران شهر در هم تنیده است که نمی شود آن را جدا کرد همان طور که نمی شود مردم این شهر را از هم جدا کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، چمران امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران که در شهرداری منطقه 20 تهران برگزار شد در خصوص جدایی ری از تهران گفت: ما که به عنوان نمایندگان مردم همیشه حرف از وحدت می زنیم چرا اصرار داریم این شهر را تکه تکه کنیم و این جای تعجب دارد که مسئولین می خواهند چنین تغییری را ایجاد کنند.

وی با اشاره به طرح تفصیلی گفت: ما ظرفیت های تهران را در این طرح دیده ایم و با اینکه شرایط اقتصادی مانند قبل نبود ساخت و ساز به خصوص در بافت های فرسوده افزایش یافت و انتظار این است که اکنون که طرح تفصیلی شروع شده در خصوص این طرح کارشکنی نکنند.

چمران با اشاره به جلسه شورای شهر، استانداری و قاضی دادگستری گفت: آنچه قاضی رأی داد همه پذیرفتند و امیدواریم که شورای شهر که نمونه از آرامبخشی در شهر و کشور بوده همچنان فعالیت خود را ادامه دهد.

وی با عنوان که شما شهرساز و کارشناسی را نمی شناسید که موافق به جدایی ری از تهران باشد عنوان کرد: شهرهایی همچون اصفهان شهرهای کوچک را در شهر خودشان تلفیق کردند که این نتیجه خوبی داده است.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: باید اختلاف سلیقه ها را در محیطی علمی و کاملا صمیمانه حل کرد که این قابل حل شدن است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار