مدير سلامت جمعيت خانواده و مدارس معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گسترش برنامه هاي آموزشي و مراقبتي را مهمترين راهکار پيشگيري از مرگ و مير مادران باردار عنوان کرد .

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر احمديان با اشاره به اينکه حساس نبودن مادران و اطرافيان نسبت به آموزش و تاخير در مراجعه به مراکز درماني و بهداشتي ، خونريزي و عفونت  از عوامل موثر در بروز شرايط حاد و يا مرگ مادران باردار به شمار مي رود خاطر نشان کرد :‌ترغيب مادران باردار به شرکت در برنامه هاي آموزشي مراکز بهداشتي درماني ، کنترل منظم فشار خون مادر ، استفاده از مکمل هاي دارويي از جمله اسيد فوليک و آهن از جمله فعاليتهاي مراکز بهداشتي ويژه مادران باردار به شمار مي رود .

وي با اشاره به اينکه در مناطق روستايي مادران به صورت چهره به چهره و با کمک بهورزان زير پوشش مراقبتهاي دوران بارداري قرار مي گيرند و اين امر در مناطق شهري به دليل وسعت عملکرد تنها با مراجعه مادران به مراکز بهداشتي درماني صورت مي گيرد اظهار داشت :‌در حال حاضر بيش از 76 درصد از مادران باردار استان زير پوشش مراکز بهداشتي درماني قرار دارند که اين ميزان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش يافته است.

مدير سلامت جمعيت خانواده و مدارس معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه در حال حاضر شاخص مرگ و مير مادران در کشور  5/21 درصد صد هزار تولد است اظهار داشت:‌ با اقدامات موثري که در دانشگاه علوم پزشکي مشهد و با همکاري گروههاي درماني ، آموزشي و بهداشتي صورت گرفته است اين ميزان در سطح استان 75/10 در صد هزار تولد رسيده است.

دکتر احمديان خاطر نشان کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکي مشهد يکي از 5 دانشگاه برتر کشور در زمينه کاهش مرگ و مير مادران باردار به شمار مي رود . /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار