تیم بسکتبال مهرام علاوه بر جبران باخت مرحله رفت، جایگاه دوم جدول را هم از ماهان ربود. مارکو میلیچیچ و مهدی کامرانی با کسب دو سوم امتیازات تیم نقش اصلی را در برد مهرام داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دو تیم مهرام و فولاد ماهان بر سر جایگاه دوم جدول نبرد سنگینی را در تهران آغاز کردند. با بازگشت صمد، بار دیگر مهدی کامرانی، وحید حاجیان، صمد نیکخواه، مارکو میلیچیچ و هومن رضایی ترکیب اولیه مهرام را تشکیل می دادند و جواد داوری، سامان ویسی، کریس ویلیامز، اوشین ساهاکیان و اصغر کاردوست هم برای فولاد ماهان وارد میدان شدند.

مهرامی ها که از زمان سالگرد آیدین نیکخواه بهرامی بازی چندان مهمی در تهران نداشتند، با پیراهنهایی که عبارت "به یاد نیما و آیدین" پشت آن نقش بسته بود وارد بازی شده و یاد آیدین نیکخواه بهرامی و نیما نهاوندیان را زنده کردند. تیم ماهان هم با نصب بنرهایی حریف خود را در این زمینه همراهی کردند.

ماهانی ها اولین تیمی بودند که حمله را شروع کرده و کریس ویلیامز اولین امتیاز آور بازی بود اما مهدی کامرانی به سرعت با یک پرتاب سه امتیازی پاسخ وی را در طرف دیگر زمین داد. مهرام با دفاع خوب در پنج دقیقه اول، بازی را در اختیار گرفت اما بعد از تساوی 12-12 در دقیقه ششم بازی، ماهانی ها شرایط را برگردانده و تا پایان کوارتر اول تیم برتر میدان بودند.

** یکی به صمد پاس بدهد!

در شرایطی که صمد نیکخواه بهرامی بعد از دو هفته غیبت از تمرینات آمادگی همیشگی خود را نداشت کریس ویلیامز و اصغر کاردوست در ترکیب ماهان شرایط خوبی را برای تیمشان پدید آورده و یکی در حمله و دیگری در دفاع به بالا آمدن ماهان کمک کردند. از طرفی ماهان پر مهره در کوارتر اول هر بازیکنی را که به زمین آورد به کار تیم آمده و به این ترتیب اختلافی ده امتیازی بین دو تیم پدید آمد.

مارکو میلیچیچ هم روز بسیار خوبی را برای مهرام شروع کرده و پس از بلاک شدن دو توپ وی توسط اصغر کاردوست، بالاخره راه عبور از دفاع ماهان را با یک گل زیبا پیدا کرد که خوشحالی فراوان این بازیکن با اخطار داور مواجه شد.

در نهایت ماهان کوارتر اول را 27 بر 16 برد و بازیکنان در حالی به روی نیمکت رفتند که صمد نیکخواه بهرامی با فریاد بر سر هم تیمی ها می گفت: " اگر می توانید گل بزنید و اگر نه حداقل پاس بدهید." هر چند صمد در دقایق بعدی کوارتر دوم هم پاسهای چندانی دریافت نکرد.

اما فریاد زننده دیگر مهرام بچیروویچ بود که از بازیکنانش خواست با قلبشان بازی کنند. اتفاقا این صحبتها در بازگشت بازیکنان تهرانی به زمین موثر بوده و در حالی که بازیکنان مهرام به صورت پیاپی امتیاز به دست می آوردند تیم حریف تا 5 دقیقه و 30 ثانیه بدون امتیاز ماند. مهرام در این دقایق به یک امتیازی ماهان رسید اما بعد از چند دقیقه بدون امتیاز بالاخره سامان ویسی و کریس ویلیامز در دو حمله برای ماهان گلزنی کردند.

** بالا رفتن خطاهای اوشین، شروع مشکلات ماهان

فرید اصلانی که در ابتدای فصل با انتقاداتی به خاطر افت بازی مواجه شده بود در این دقایق نشان داد که شرایط بهتری پیدا کرده و در چند صحنه به خصوص با یک پرتاب سه امتیازی به موقع اجازه عقب افتادن دوباره را به تیم نداد. دفاع مهرام هم شرایط بهتری پیدا کرده و از طرفی اوشین ساهاکیان با سومین خطایش قبل از شروع نیمه دوم مجبور به نشستن بر روی نیمکت شد. با این وجود تجربه سامان ویسی و انرِِژی مهره هایی مثل عماد سلمانی باعث شد که ماهان بازنده به رختکن نرود و نیمه اول 40 بر 31 به سود این تیم تمام شد.

** دوئل کامرانی و ویسی

مهرام در ابتدای نیمه دوم با فرید اصلانی به جای وحید حاجیان وارد زمین شد و ماهان نیز به جای اوشین ساهاکیان، محمدرضا اکبری را در ترکیب شروع کننده تیم قرار داد. اوشین ساهاکیان در فرصت دوباره ای که به زمین آمد، چهارمین خطای خود را هم دریافت کرد و یک دقیقه بعد محمدرضا اکبری هم با سقوط بر روی زمین دچار مصدومیت شد، صادق زاده مربی ماهان بعد از باخت تیمش از دست دادن اوشین و اکبری را از دلایل شکست عنوان کرد.

اما در این لحظات ماهان با پنج امتیاز بر حریف برتری داشت و با یک سه امتیازی از کریس ویلیامز و گل کاردوست این اختلاف به ده امتیاز هم رسید.

در حالی که مهدی کامرانی و سامان ویسی در چند صحنه درگیرانه رقابت جالبی در دو سوی میدان داشتند، در دقیقه هفتم نیمه دوم ابتدا کامرانی پرتابی سه امتیازی را به ثمر رساند،سپس سامان ویسی در طرف دیگر این پرتاب را جبران کرد و بار دیگر کاپیتان مهرام سه امتیازی دیگری را به ثمر رساند و در حمله بعدی فرصت خوبی را برای مارکو ایجاد کرد تا با گل وی، برنده رقابت جالب یک دقیقه ای با ویسی باشد.

مارکو و کامرانی در ادامه بازی نیز با حرکات خود موتور مهرام را گرم کرده و بالاخره در ابتدای کوارتر آخر، یک سه امتیازی دیگر از کامرانی مهرام را بعد از مدتها 60 بر 59 پیش انداخت.

تا دقیقه پنجم این کوارتر دو تیم به صورت مساوی پیش رفتند اما میلیچیچ که به خوبی گرم شده بود به صورت پیاپی برای تیمش امتیاز آوری کرده و باعث شد مهرام تا دقیقه آخر با نتیجه 76 بر 67 پیش بیافتد.

** ثانیه های خطرناک برای مهرام

در حالی که مهرامی ها هنوز در حال خوشحالی برای نتیجه به دست آمده بودند، بازیکنان اصفهانی از فرصت استفاده کرده و با پرتاب سه امتیازی جواد داوری فاصله را کم کردند. پاس اشتباه صمد هم فرصت خوبی در حمله برای ماهان ایجاد کرد و با چند خطای پیاپی به نفع این تیم و پنج خطایی شدن مارکو، نتیجه به 76 بر 75 رسید. اما در 17 ثانیه باقی مانده، توپ به خوبی برای مهرام حفظ شد و دو خطا بر روی رضایی و صمد اختلاف را به سه امتیاز و نتیجه 78 بر 75رساند. پنالتی های آخر سامان ویسی نیز در ثانیه های آخر به خطا رفت تا برد تعیین کننده ای برای مهرام رقم بخورد.

** مارکو برترین بازیکن میدان

مارکو میلیچیچ با کسب 27 امتیاز، 13 ریباند و پنج پاس منجر به گل سطح دیگری از بازی خود را مقابل ماهان به نمایش گذاشت. مهدی کامرانی هم با 25 امتیاز و سه توپربایی رهبری تیمش را در بازی بر عهده داشت. صمد نیکخواه بهرامی با تنها 5 امتیاز و 5 توپ از دست رفته، یکی از ضعیفترین بازیهای فصل خود را رقم زد.

کریس ویلیامز با 20 امتیاز و هشت ریباند بهترین بازیکن ماهان بود. هر چند تعویض این بازیکن در کوارتر سوم و بازی دادن به محمد کنه در دقایقی باعث افت ماهان شد. سامان ویسی با 16 امتیاز و چهار پاس گل و اصغر کاردوست با 12 امتیاز و چهار ریباند بازی خوبی برای تیمشان انجام دادند. جواد داوری نیز با یازده امتیاز و چهار ریباند در برخی دقایق برای تیمش تاثیر گذار عمل کرد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار