تزيپي ليوني وزير سابق امور خارجه رژيم صهيونيستي در رقابتهاي انتخاباتي تلاش مي کند خود را جايگزين مناسبي براي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم معرفي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ تزيپي ليوني وزير سابق امور خارجه رژيم صهيونيستي در رقابتهاي انتخاباتي تلاش مي کند خود را جايگزين مناسبي براي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم معرفي کند. 

 تزيپي ليوني وزير سابق امور خارجه اسرائيل و رئيس حزب جنبش، بار ديگر براي بازگشت به عرصه سياسي اين رژيم تلاش مي کند. ليوني اين بار به دنبال متحد کردن گروههاي مخالف در اسرائيل به منظور تشکيل جبهه مشترک در برابر ائتلاف «ليکود خانه ما» به رياست بنيامين نتانياهو و آويگدور ليبرمن است. ليوني مي خواهد مانع از آن شود که نتانياهو در انتخابات آينده کنست اکثريت را به دست آورد. او به همين علت در گفتگوي تلويزيوني از رهبر حزب کار و رئيس حزب «ييش آتيد» براي اتحاد با يکديگر دعوت کرد تا احزاب مخالف بتوانند فراکسيوني قويتر از فراکسيون ليکود خانه ما تشکيل دهند. 

در ادامه اين گزارش آمده است: شيلي يشموويچ رهبر حزب کار از اين پيشنهاد ليوني استقبال و براي ديدار با او اعلام آمادگي کرد. يائير لاپيد رهبر حزب ييش آتيد هم از ديدار و گفتگو با ليوني به منظور از بين بردن اختلافات استقبال کرد، اما موفقيت مخالفان در برابر نتانياهو را بعيد دانست. 

نتايج نظرسنجي ها در اسرائيل هم نشان مي دهد ائتلاف ليکود خانه ما اکثريت کافي در پارلمان آينده را به دست خواهد آورد و نتانياهو کابينه آينده را تشکيل خواهد داد. لاپيد به همين علت حاضر نشد تعهد بدهد که در دولت آينده نتانياهو مشارکت نکند. ليوني همچنان تلاش مي کند خود را جايگزين نتانياهو معرفي کند، اما او هم حاضر نشده است   اعلام کند در دولت با نخست وزيري نتانياهو شرکت نخواهد کرد. ليوني در رقابتهاي انتخاباتي به انزواي فزاينده اسرائيل در عرصه بين المللي اشاره مي کند. 
برچسب ها: لیونی ، نتانیاهو ، معرفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار