مطرح شدن بحث توقف شماره گذاری تندر پارس خودرو از سوي پليس راهنمايي و رانندگي، بازار این خودرو را تحت تاثير قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، روند صعودي قيمت انواع تندر 90 در بازار که از چند هفته گذشته شروع شده و به دنبال مطرح شدن بحث توقف شماره گذاري تندر يك ايربگه پارس خودرو ، شدت گرفته است.

در حال حاضر خودرو تندر90 مدل E2 پارس خودرو در بازار با قیمتی برابر با 29 میلیون تومان معامله می شود در حالی که تا چند روز قبل قیمت این خودرو حدود 27 میلیون و 500 هزار تومان بود.

همچنین قیمت تندر 90مدل E2 ایران خودرو در بازار با دو میلیون تومان افزایش به 28 میلیون و 500 هزار تومان رسیده در حاليكه قيمت آن تا 2 هفته پيش حدود 26 ميليون تومان بوده است.

بر اساس اين گزارش خودرو تندر 90مدل E1 هم اکنون در بازار آزاد حدود 24 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود.

لازم به ذكر است اين افزايش قيمت ها ،امروز به دنبال اعلام خبر توقف شماره گذاري تندر 90 يك ايربگه در بازار به وجود آمده است و به گفته كارشناسان ، قيمت اين خودرو تا 30 ميليون تومان نيز خواهد رسيد.

بر اساس اين گزارش مشاور انجمن خودروسازان درباره توقف شماره گذرای تندر 90 پارس خودرو گفت: توجیه پلیس راهنمایی و رانندگی برای این اقدام یک ایربگه شدن تندر 90 پارس خودرو است.

داوود میرخانی رشتی خاطرنشان کرد: شرکت پارس خودرو اخیرا به دلیل مشکلات تامین قطعه تندر 90 را با یک کیسه هوا تولید می‌کند.

مشاور انجمن خودروسازان ایران افزود: این در حالی است که براساس مصوبات قانونی، تا پایان سال جاری تنها نصب یک کیسه هوا بر روی سواری‌های داخلی اجباری بوده و اقدام پلیس در توقف شماره‌گذاری این خودرو توجیه قانونی ندارد.

میرخانی رشتی تصریح کرد: در شرایطی که خودروسازان سعی می‌کنند با افزایش تولید و رشد عرضه به تنظیم بازار کمک کنند مشخص نیست که پلیس به چه دلیلی شماره‌گذاری این خودرو را متوقف کرده است.
 


بر اساس اين گزارش شماره گذاري تندر يك ايربگه در حالي متوقف شده كه چندي پيش نيز سازمان ملي استاندارد ، توليد اين خودرو را با يك ايربگ را غيرقانوني اعلام كرد.

در حالی که سال گذشته سازمان ملی استاندارد ، نصب 2 ایربگ بر روی تمام محصولات تولید داخل را جزو استاندارد اجباری اعلام کرده بود و به دلیل آماده نبودن گروه خودروسازی سایپا در تامین ایربگ ، اجرای این استاندارد در 2 نوبت به تعویق افتاد.

بر اساس این گزارش ، با وجود اتمام مهلت قانونی تعیین شده در ابتدای مهرماه سال جاری، گروه سایپا برای تولید پراید بدون ایربگ تا پایان امسال از سازمان استاندارد مجوز گرفته است.

اما در حالیکه گفته می شد تنها محصولی که در تامین ایربگ و جاسازی آن مشکل دارد پراید است ، به تازگی شرکت پارس خودرو نیز تقاضای تولید تندر 90 تنها با یک ایربگ را داده است.

با این وجود بهادر کاظمی معاون سازمان ملي استاندارد در خصوص اين موضوع اظهار داشت: مجوز تولید بدون استاندارد نصب 2 ایربگ از سوی سازمان استاندارد تنها برای خودروی پراید و آن هم تا پایان سال جاری صادر شده است.

وی ادامه داد:اگر تا پایان مهلت قانونی ،دیگر خودروسازان تقاضای تولید محصول بدون ایربگ کند، با آن موافقت نمی شود./عب

برچسب ها: تندر ، قیمت ، شماره گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار