"پاسکال بونيفاس" کارشناس فرانسوي اعلام کرد حمله احتمالي به ايران موجب بحران اقتصادي جهاني خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه فرانسوي لو رپوبليکن لورن، "پاسکال بونيفاس" مدير موسسه روابط بين الملل و استراتژيک به سوالاتي در خصوص منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا پاسخ گفت.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا برون رفتي براي مناقشه اسرائيل و فلسطين وجود دارد؟ گفت: ‌اين مناقشه حل نشدني به نظر مي رسد و در عين حال همه راه حل هاي آن را مي دانند. نزديک شدن به انتخابات اسرائيل اجازه نمي دهد که توافق صلح مد نظر قرار گيرد. براي دستيابي به توافق بايد فشار آمريکا افزايش يابد. اما آمريکايي ها و اروپايي ها وارد عمل نمي شوند. شهرک سازيهاي اسرائيل نيز  باعث تعميق بيشتر اين مناقشه و افزايش تهديدها مي شود.

وي ادامه داد در کوتاه مدت به علت موازنه قدرتي که بسيار به نفع اسرائيل سنگيني مي کند اوضاع ظاهرا تحت کنترل است اما در دراز مدت غير ممکن شدن صلح  ممکن است موجب انزواي اسرائيل شود و شکافهاي  بيشتري بين جهان غرب و جهان اسلام ايجاد کند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا بايد نگران حمله اسرائيل به ايران باشيم؟ گفت: نمي توان اين موضوع را منتفي دانست اما در حال حاضر تهديدهاي اسرائيل بيشتر به بلوف زدن شبيه است. حمله به ايران، با افزايش شديد بهاي نفت موجب بحران اقتصادي جهاني خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار