عضومجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه سال 88 هشدار داد: عبرت از كلمه عبور آمده و بدان معنا است که باید از وقایع اتفاق افتاده برای زندگی و آینده نتیجه گیری کرد تا درتصمیمات دچار مشکل نشویم


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سيد ابوالحسن مهدوی در مشهد با اشاره به اینکه افراد بی بصیرت، بی تقوا هستند، افزود: بصر به معنای چشم ظاهر و بصیرت مفهوم باطني را دارد.

وی تصریح کرد: انسان، با چشم ظاهر چیزهای مادی را می بیند، اما انسانی که بصیرت دارد به وسیله تفکر و تعقل، خوبی را از بدی تشخیص داده و بهترین را انتخاب میکند.

عضومجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در چشم ظاهر، نفس حاکم و در بصیرت عقل حکم فرما است، اظهارداشت: افرادي که تمایلی به استفاده از عقل خود ندارند، نفس در تصمیمات آن ها حاکم و باعث می شود با بی بصیرتی خود به آتش فتنهها دامن بزنند.
وی به راههايي برای رسیدن به بصیرت اشاره و بیان کرد: به کارگیری عقل عبرت گرفتن از گذشته، مهم ترين عوامل به دست آمدن بصيرت است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري نفس پرورانده شده را عامل اصلی استفاده نادرست از عقل دانست و تاکید کرد: کسی که از عقلش درست استفاده نمیکند مانند ماشینی است که چراغهای آن به درستی روشنی نمیدهد.

وی فرمودههای رهبر معظم انقلاب را به عنوان چراغ راهی برای تصمیمهای درست مطرح کرد و اظهار كرد: باتوجه به بيانات ايشان، فتنههای بزرگتری در پیش است که فقط افراد مومن میتوانند حق را به درستی از باطل تشخیص دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمان آتش زدن خانه حضرت علی(ع)، دونفر مردم بی بصیرت را فریب داده و همه باهم این واقعه سوزناک را رقم زدند که بعد از آن واقعه بیشتراین افراد به تصمیم نادرست و بدون تفکر خود پی بردند.

وی با اشاره به جلسه های بعضی مسئولان کشور با رهبر انقلاب برای مشورت در اجرای برخی اقدامات افزود: انسانهای باتقوا بهترین افراد برای مشاوره هستند زیرا نظراتشان همیشه درست و به جاست.

عضومجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فتنه مانند موجی است که از طرف دشمن می آید و افرادی که عالم به زمان بوده و به درستی تصمیم گیری میکنند سرشان زیر بار این موج خم نمیشود.

برچسب ها: عضو ، فتنه ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.