نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه با دستور رئيس مجلس در ماه هاي باقيمانده از سال جاري هرگونه افزايش يارانه نقدي از هر منبعي ممنوع است، افزود: افزايش يارانه هاي نقدي اقدامي شتابزده و نسنجيده بوده و مساوي با مشکلات اقتصادي و افزايش تورم است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسين حسين زاده بحريني گفت: افزايش 5 برابري يارانه هاي نقدي در شرايط فعلي به صلاح نيست زيرا اين امر فشاري مضاعف بر مردم وارد مي آورد و به ميزان افزايش يارانه ها قيمت زمين، مسکن و سکه نيز گرانتر مي شود.

وي با اشاره به وضعيت درآمدي دولت و اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، عنوان کرد: با وضعيتي که دولت به لحاظ درآمدي دارد معلوم نيست مرحله دوم هدفمندي يارانه ها و افزايش يارانه هاي نقدي چگونه قرار است اجرايي شود.

وي با اشاره به اين مطلب که افزايش يارانه نقدي اصلا به سود مردم نيست، افزود: اگر قرار است يارانه  نقدي مردم 5 برابر قيمت  و حامل هاي انرژي افزايش بسيار زيادي داشته باشد مردم بيشتر تحت فشار قرار مي گيرند و روز به روز قدرت خريد مردم کاهش مي يابد.

نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: دولت با نگاه غيرتخصصي و کارشناسي نشده نمي تواند به افزايش يارانه هاي نقدي اقدام کند زيرا در غير اين صورت تنها به تورم دامن مي زند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس بيان کرد: در شرايط ويژه اقتصادي امروز بايد مهمترين اولويت دولت به جاي افزايش يارانه ها، مهار تورم و کنترل نقدينگي باشد زيرا در غير اين صورت بايد شاهد کاهش توليد و تورمي فزاينده تر باشيم.
وي ادامه داد: دولت با افزايش بدون برنامه يارانه هاي نقدي نخستين پيامد منفي را متوجه بخش هاي توليدي مي کند زيرا با اجراي مرحله نخست هدفمندي يارانه ها سهم 30 درصدي توليد کنندگان ناديده گرفته شد و در حال حاضر نيز با اجراي فاز دوم اين طرح و افزايش يارانه ها به يک باره همه چيز گرانتر شده و بازهم بزرگترين ضربه به بخشهاي توليدي وارد مي شود.

 نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم با بيان اينکه سهم بخش توليد از قانون هدفمندي يارانه ها بايد به صورت شفاف مشخص شود، تصريح کرد: دولت همچنين بايد به صورت منطقي و به دور از جنجال توضيح دهد که با افزايش 5 برابري يارانه ها قيمت حامل هاي انرژي به چه ميزان افزايش مي يابد.

وي با تاکيد بر اينکه خارج شدن بخش توليد از گردونه ضربه مهلکي به اقتصاد کشور وارد مي کند، افزود: در اجراي هدفمندي يارانه ها دولت تمام همت خويش را به حوزه نقدي برد و از بخش توليدي به کلي غفلت کرد.

وي تاکيد کرد: در واقع يارانه نقدي بايد براي سه دهک جامعه که درآمد پاييني دارند پرداخت شود اما در مرحله اول اين طرح ما شاهد بوديم کساني هم که مستحق دريافت يارانه نيستند اين مبلغ را دريافت مي کردند./ب

برچسب ها: یارانه ، اقتصاد ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.