با نزديك شدن به دومين جشنواره ملي عكس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي پيامي اين جشنواره را حاصل تيزهوشي ها و تيزبيني هاي هنرمندان اين سرزمين در زيباترين قاب ها دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با نزديك شدن به دومين جشنواره ملي عكس ايران با موضوع طبيعت زيباي ايران، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي پيامي اين جشنواره را حاصل تيزهوشي ها و تيزبيني هاي هنرمندان اين سرزمين در زيباترين قاب ها دانست.
 
متن كامل پيام دكتر سيد محمد حسيني به شرح زير است:
 
« هوالبديع »
كل يوم هو في شأن، حكايت دارد
كه بديع است خداوند، به عالم بنگر!
همه عالم اگر خوب تماشا بكنيم، مست از باد? حق است كه هشيارانند؛ ديده را باز كنيد به تماشا سوگند! كه جلالش به جمال همه جسمي، جاري است؛ ابرهاي رحمت، حامل بارانند. رقص آب از دم آهنگ سنگ، موج موسيقي گندمزاران از پس زخمه نرمي ز نسيم، طيف رنگي كه به هر فصل نموده ترسيم، قد و بالاي درختان و چمن، دشت تا دامن? كوه بلند، آبي درياها، پيچ و تابي كه شده جلو? زيبايي رود و سرود مرغان، رنگ قرقاول و طاووس همه، كوس تكبير و خداوندي اوست.
همه عالم، عكس است! آيتي در زير است ز آنچه در بالاستي! واقعيت هايي از يك حقيقت بزرگ!
و دوربين ها، نزديك مي كنند آياتي را كه چشم ها به ديدن ظرافت هاي آن عادت ندارند؛ دوربين ها آشكار مي كنند آنچه را كه زمان گاهي پنهان خواهد كرد. عكس ها زمان را از پنهان شدن باز مي دارند.
اين سرزمين كه مينياتور تمامي نعمات خداي تبارك و تعالي بر روي زمين است، در بُعد استغنا به زيور طبايعي آراسته است كه چشم هاي خداجو، از هيچ منظره اي محروم نخواهد بود. فلك تشرف اين سرزمين را به ساحت ولايت اميرالمؤمنين، جشن گرفته است. دريا، صحرا، جنگل، كوير، كوه، درياچه، تالاب و طبيعتي كه هر طبعي را به مرز رضايت مي كشاند در اين ملك ملكوتي به وديعه اي ازلي سپرده شده است و اميد آنكه بر آن بيفزائيم و نه آنكه بكاهيم؛ و بخواهيم از خالق متعال كه ما را شاكر اين همه نعمت قرار دهد.
« جشنواره ملي عكس ايران » با عنوان طبيعت زيباي ايران كمترين هديه اش به مردم اين نعمت سرا، نمايش عنايات خدا و مهرباني ارض و سماست. سرزميني كه در گوشه اي از آن به تن پوش پشمينه اي مي لرزي و در خطه اي ديگر به جامه اي كرباسين عرق مي ريزي و جان را به سايه مي آويزي! نيازمند كشف طبيعت بكري است كه از چشم هاي شكارچي پشت لنزها برمي آيد. تصاوير اين شكارچيان، دنيا را با اعجاز هستي در اين ملك و مردم اعجاز آفرينش، آَشنا خواهد كرد.
حاصل تيزهوشي ها و تيزبيني هاي هنرمندان اين سرزمين را در زيباترين قاب ها قرار دهيد و بر زحماتشان ارج نهيد.
اميدوارم حاصل كارتان جهاني گردد و خدانشاني!
توفيق، رفيق طريق عزت و اعتبار و افتخارتان باد
سيد محمد حسيني- وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي
مراسم افتتاحيه و معرفي برگزيدگان جشنواره ملي عكس ايران روز يكشنبه 24 دي ماه از ساعت 30: 18 الي 20 در محل موسسه فرهنگي و هنري صبا برگزار و نمايشگاه تا 7 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
اين جشنواره توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.