رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بی‌اثر ساختن فشارها و تحریم‌های ظالمانه غرب در سایه رشد اقتصادی و شکوفایی تولید و افزایش صادرات امکان‌پذیر خواهد بود.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: با توسعه صادرات غیر نفتی و استفاده از مواد اولیه داخلی، صنایع و دستگاه های داخلی به جای نمونه های خارجی آن می توان تهدید های به وجود آمده را به فرصت تبدیل نمود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پتانسیل بالقوه صادرات غیر نفتی و مرغون به صرفه شدن بسیاری از صادرات کالاهای تولید شده داخلی به کشور های دیگر گامی مهم در غلبه بر تحریم های دشمنان است، اظهار داشت: توسعه صادرات غیر نفتی ضمن ورود ارز به داخل سرمایه خارجی را جذب نموده و باعث ایجاد فرصت های جدید شغلی نیز می شود.

اکبری توجه به کیفیت کالاهای تولیدی را عاملی اثرگذار در رشد صادرات و ماندگاری در بازارهای خارجی عنوان کرد و گفت: با افزایش کیفیت کالاها و دستیابی به استانداردهای مطرح در کیفیت کالا و خدمات می توان به عرصه رقابت پذیری اقتصادی، صنعتی و تولیدی ورود پیدا کرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نامگذاری سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می تواند نظام را به یک جهش اساسی در همه زمینه ها سوق دهد، افزود: برای حمایت از تولید ملی باید واردات را مدیریت کرده و ضمن بازاریابی و توجه به زائقه مشتریان، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در جامعه گسترش دهیم./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.