معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آبي سازمان آب و برق خوزستان گفت: ميزان آورد آب سدهاي استان از ابتداي سال تا نهم دي‌ماه، 3 ميليارد و 855 ميليون مترمكعب است كه اين ميزان 60 درصد از پيش‌بيني‌هاي انجام شده مي‌باشد و 93 درصد سال‌هاي نرمال است. همچنين نشان‌دهنده 2 برابر شدن ميزان آورد آب نسبت به سال‌گذشته مي‌باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، فتح‌اله دهكردي عنوان‌كرد: وضعيت آورد آب در حوزه كارون يك ميليارد و 759 ميليون مترمكعب است كه نسبت به پيش‌بيني‌ها 53 درصد رشد و نسبت به سال‌گذشته 99 درصد افزايش را نشان مي‌دهد. همچنين اين ميزان آورد آب در اين حوزه 97 درصد سال‌هاي نرمال است كه وضعيت مطلوبي دارد.

وي افزود: در حوزه دز نيز ميزان آورد آب 975 ميليون مترمكعب است كه نسبت به پيش‌بيني‌هاي انجام شده 39 درصد افزايش و در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته 93 درصد رشد را نشان مي‌دهد و 90 درصد سال‌هاي نرمال است.

معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بيان‌كرد: از نظر وضعيت آورد آب‌ در تمام حوزه‌ها مشكلي در تامين آب شرب و كشاروزي نداريم و تامين آب مصارف شرب، صنعت و كشاورزي مطابق سال‌هاي نرمال است.

دهكردي اظهاركرد: ميزان آورد آب در حوزه كرخه 771 ميليون مترمكعب است كه نسبت به پيش‌بيني‌هاي اوليه حدود 2 برابر و در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته 3 برابر مي‌باشند اما از نظر سال‌هاي نرمال 76 درصد آورد را در اين حوزه داشتيم. از سوي ديگر بخشي از آورد آب اين حوزه ناشي از تخليه و ذخيره سد سيمره به ميزان 250 ميليون مترمكعب است./ع

 
برچسب ها: آورد ، سد ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.