وزير سابق بهداشت و درمان گفت: اجراي طرح پزشک خانواده مهمترين اولويتي است که اجراي آن بايد تا پايان دولت دهم با قوت ادامه داشته باشد.

مرضيه وحيددستجردي وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران طرح پزشک خانواده را مهمترين اولويت اين وزارتخانه دانست و گفت: مهمترين اولويتي که وزارت بهداشت و درمان بايد تا پايان دولت دهم نسبت به انجام آن اهتمام ورزد ادامه اجراي طرح پزشک خانواده است.

وي در ادامه تصريح‌کرد: اين طرح با برخي مشکلات بودجه‌اي مواجه شده بود که مقرر شد اين مشكلات با تخصيص اعتبارات لازم در قانون بودجه سال آينده کشور مرتفع شود.

وحيددستجردي خاطر نشان کرد: طرح پزشک خانواده از تکاليف وزارت بهداشت و درمان بوده و اجراي آن با استناد به قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران الزامي است.

گفتني است مرضيه وحيددستجردي اولين وزير زن پس از پيروزي انقلاب اسلامي به مدت سه و نيم سال از آغاز دولت دهم سکانداري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي را بر عهده داشت که هفته گذشته با تصميم محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور از اين سمت بركنار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران شایعه برکناری وزیر بهداشت از زمان درخواست برخی دولتمردان درباره تغییر باقر لاریجانی شروع شد و کم کم با انتقادات وزیر بهداشت درباره عدم اختصاص ارز برای واردات دارو شدت گرفت.

اما با وجود این که محمدرضا رحیمی معاون اول رئيس‌جمهور برکناری وحیددستجردی را تکذیب کرده بود، اما رئیس جمهور  در هفتم دي‌ماه در حکمی محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد و به کار تنها وزیر زن کابینه خاتمه داد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار