وزیر نیرو گفت: با قرار گرفتن واحد 4 نیروگاهی "سد گتوند علیا" در مدار، می توان از این سد سالانه بیش از 4.5 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ "مجید نامجو" در گفتگويي  تصریح کرد: تاکنون 3 واحد نیروگاهی سد گتوند، وارد مدار شده و به زودی واحد چهارم نیز وارد مدار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت تولید برق سد گتوند خاطرنشان کرد: حدود 2 میلیارد متر مکعب آب هم پشت این سد ذخیره شده است که به تناسب در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

* هیچ مسئله حل نشدنی در سد گتوند وجود ندارد

وزیر نیرو با اشاره به موج انتقادات در خصوص سد گتوند اظهار کرد: هیچ گونه مسئله لاینحلی برای سد گتوند وجود ندارد و وزارت نیرو تمام مسائل آن را شناسایی و با آن برخورد کرده است.

نامجو افزود: سد گتوند از نظر حجم، بزرگی و عظمت، یک افتخار برای ایرانیان است، چون تماما توسط مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته شده است.

وی به گزارشی که در این خصوص به محضر مقام معظم رهبری ارائه کرده است، اشاره کرد و گفت: زمانی که گزارشی از سد گتوند خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کردم ایشان بسیار راغب شدند تا از این سد و سلسله پروژه‌های کارون بازدید به عمل آورند که همچنان منتظر قدوم مبارک ایشان هستیم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار