مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی برنامه پنجم توسعه باید 103 هزار شغل در لرستان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران لرستان حامد ویسکرمی از تدوین و ابلاغ سند توسعه پنج ساله اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان پس از دو سال کار کارشناسی خبر داد و گفت: بر اساس این سند که محور سرمایه‌گذاری با محوریت و اولویت حوزه صنعت و کشاورزی و خدمات است، باید 103 هزار فرصت شغلی طی مدت پنج ساله در استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان توسط شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور تأیید شده است، افزود: این سند در آینده نزدیک به دستگاه‌های متولی برای اجرا، ابلاغ می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این سند 104 هزار میلیارد ریال در مدت پنج سال برای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه در خصوص مشاغل خانگی در لرستان گفت: به طور کلی مجوز 27 هزار و 203 طرح مشاغل خانگی در لرستان تصویب شده و از این تعداد 22 هزار و 416 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد 13 هزار و 709 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی افزود: تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات به این مشاغل پرداخت شده است.

وی افزود: این طرح‌ها به طور عمده در سه بانک کشاورزی، رفاه و پست بانک در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص تعاونی‌های لرستان گفت: چهار هزار و 473 تعاونی با سرمایه 686 میلیون و 763 هزار ریال در استان لرستان به ثبت رسیده است./ع

برچسب ها: شغل ، توسعه ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.