انسان زندگی کردن را به نفس کشیدن و وجود داشتن می دانند، در صورتی که این مواد تنها علایم حیاتی یک انسان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خوب است بدانید چنانچه یک سال از عمرت بگذرد و تو کاری را پایان نرسانده باشی، زندگی نکرده ای.

اگر کودکانت به سن های بالاتر برسند و وقتی نگاه می کنی از دوران کودکیشان خاطره ای نداشته باشی، زندگی نکرده ای.

اگر حسی به تمام حسرت از گذشته در وجودت طراحی شده باشد، بدان که در طول عمرت زندگی نکردی.

زندگی به معنای تازگی و شادابی است، به معنای دست یافتن به خواسته های مفید به معنای جنب و جوش و تلاش.

در این خصوص یک روانشناس گفت: 5 راه مقدماتی برای زندگی عبارت است از:

** محبت

شاید یکی از مهمترین راهها باشد، سعی کنید اعضای خانواده، دوستانشان و هر کس دیگری را دوست داشته باشید، البته این دوست داشتن صرفا به معنای رابطه رمانتیک نیست.

**‌ بیرون رفتن

هرگز به خود اجازه ندهید که خودتان را درون خانه حبس کنید وقتی هوا بارونی است بیرون بروید، کنار ساحل قدم بزنید و درون یک استخر سرد شنا کنید، ورزش را فراموش نکنید و با پای برهنه روی چمن های نمناک بدوید، خلاصه با وجود هر چیز لذت ببرید.

** طعم غذا را بچشید

غذایتان در حال میل کردن بچشید و از تمام طعم های موجود در غذا تمامی لذت را ببرید به طوری که حتی تندی یک فلفل قرمز نیز به دیدگاهی خوشمزه و لذت آخرین است.

**تشریفات یک صبح خوب را فراهم کنید

صبح زود از خواب برخیزید و طلوع آفتاب را تماشا کنید، فریاد بزنید و به خودتان بگویید که این روز بهترین روز زندگی است، حتی اگر شب گذشته و یا در روز جاری قرار است اتفاق ناگواری برای شما بیافتد چرا که اعتماد به نفس و حلال تمام مشکلات خواهد بود.

**‌ نکته ها را از دست ندهید

در هر لحظه در هر ثانیه برای ما شاید اتفاقاتی رخ داد که هر کدام نکته ای برای بهتر زندگی کردن ما باشند، شاید دعوای مادر و پسر، شاید آبیاری گل ها توسط باغبان، شاید کمک به یک نابینا در عبور از عرض خیابان و ... شاید تمامی اتفاقات که در اطراف رخ می دهند هر یک اسنادی باشند برای آموزش درست زندگی کردن./ز

گزارشی از مهدی محسنی

برچسب ها: شادابی ، زندگی ، روانشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار