مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، 


پس از سخنراني روز گذشته "بشار اسد" رئيس جمهوري سوريه قدرت غربي و دولتهاي مخالف وي نسبت به اين سخنراني واكنش هاي تندي نشان دادند.



روزنامه تایمز به نقل از یک دیپلمات روس نوشت، هدف از استقرار این کشتی ها که بزرگترین استقرار نیرو طی 40 سال گذشته به شمار می آید، مقابله با هرگونه دخالت غرب در سوریه است.



رهبران احزاب "كارگر"، "ييش عاتيد" و "هاتنوا" (به رهبري تزيپي ليوني) روز گذشته براي بحث و تبادل نظر در مورد تشكيل ائتلافي واحد براي شركت در انتخابات نشستي را برگزار كردند.



هزاران تن از مردم ترکیه در اعتراض به طرح استقرار سامانه‌های موشکی پیشرفته پاتریوت در نزدیکی مرز سوریه به خیابان‌ها آمده‌اند.



به گزارش پليس نيويورك، اوايل روز گذشته مردي در رستوراني در شهر نيويورك آمريكا پس از مشاجره لفظي با مردي ديگر دست به تيراندازي زد و وي را به قنل رساند.


پايگاه اينترنتي "آنتي وار" در تحليلي كوتاه با اشاره به انتخاب "چاك هاگل" بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا در مورد تلاش مقامات رژيم صهيونيستي براي تاثيرگذاري بر گمانه زني كرده است.


دولت انگليس براي تصميم گيري پيرامون روابط آن كشور با اتحاديه اروپا در پنج سال آينده، همه پرسي عمومي برگزار خواهد نمود.


فيصل المقداد معاون وزير خارجه سوريه از ايران به عنوان كشوري ياد كرد كه با هرگونه مداخله خارجي در امور كشورش مخالف است.


"حسين موسويان" از مسئولان سابق مذاكره كننده ايران در مورد برنامه هسته اي كشورمان در مقاله تحليلي جديد خود در پايگاه آمريکايي "استار تريبون" به اوباما و ساير كشورهاي غربي توصيه كرده كه در مورد مناقشه هسته ايران اين مسئله را از زاويه ديد ايرانيان بنگرند.


يك نماينده پارلمان عراق همكاري بقاياي گروهك تروريستي منافقين در عراق با عزت الدوري معاون ديكتاتور سابق اين كشور را بعيد ندانست.


"جاناتان اس. توبين" در مقاله جديد خود در پايگاه آمريكائي "كامنتري مگزين" به انتخاب "چاك هاگل" بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا و تغيير احتمالي ديدگاه اوباما در مورد برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران پرداخته است.


"جعدون ساعر" وزير آموزش رژيم صهيونيستي امروز در گفتگو با راديو اسرائيل به وجود اختلافات درون جناحي در آن رژيم اذعان نمود.


پايگاه خبري معاريو از آغاز رسيدگي دستگاه قضايي ودادستاني رژيم صهيونيستي به پرونده رشوه گيري نتانياهو از يك تاجر خبر داد.


شبکه اروپایی دفاع از حقوق اسرای فلسطینی اعلام کرد که موسسات عربی، فلسطینی، اروپایی و آمریکایی امروز را روز جهانی اعتصاب غذا در همبستگی با اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کرد.


جنگ و مبارزه بر سر اقدام نظامی علیه ایران به مبارزه بین مقامات ارتشی رژيم صهيونيستي تبدیل شده و موضوع کشمکشی جدیدی در میان رده های بالای نظامی شده است.


منابع خبري از مشخص شدن گزينه هاي رياست دستگاه اطلاعات مركزي آمريكا(سيا) از سوي باراك اوباما گزارش دادند.


نشست فوق العاده وزراي خارجه اتحاديه عرب يکشنبه آينده در قاهره برگزار مي شود .


نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز 13 شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.


انتشار خبرهايي درباره نامزد شدن چاک هاگل به عنوان وزير دفاع جديد آمريکا، بحث ها و نگراني هاي گسترده اي را در بين لابي هاي صهيونيستي به وجود آورده است.


افزايش تقاضاها براي دريافت کمک هاي غذايي ، موسسات خيريه را براي دريافت کمک هاي دولتي به زحمت انداخته است.


پليس تايلند اعلام کرد يک هکر اينترنتي الجزايري که تحت پيگرد« اف بي آي» قرار دارد و به سرقت ميليون ها دلار از بانک هاي آمريکايي براي تامين هزينه شيوه زندگي پر خرج خود مظنون است، در بانکوک بازداشت شد.


ده تروریست مسلح در حومه دیر الزور در شرق سوریه، هنگامی که یکی از آنها مشغول بستن کمربند انفجاری به خود بود، بر اثر انفجار آن کشته شدند.


پاپ بنديکت شانزدهم رهبر کاتوليک هاي جهان گفتگو را براي پايان دادن به درگيري ها در سوريه و جمهوري آفريقاي مرکزي خواستار شد.


در راستاي بحران اقتصادي، شرکت هواپيمايي ايرفرانس به زودي پروازهاي ارزان قيمت خود را راه اندازي مي کند.


«توني بلر» نخست وزير سابق انگلستان، تنها طي سال گذشته درآمد خود را از بخش هاي مختلف تا سه برابر افزايش داده حال آنکه اصلا مشخص نيست اين پول ها از کجا مي آيد.




برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار