تجهیزات دندانپزشکی تولید داخل، طی 6 ماه گذشته افزایش قیمت چشمگیری داشته به نحوی که هم اکنون قیمت یک یونیت 12 تا 16 میلیون تومان است.

دکتر حسین حصاری، PHD سلامت دهان با بیان این که از بهمن ماه سال گذشته شاهد افزایش قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی بودیم به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وسایل خارجی و داخلی هر دو با افزایش قیمت مواجه شدند به طوریکه در ابتدا موادی که مستقیماً از خارج وارد می شد و مصرف آن ها در کشور کمتر بود حدود 2 تا 3 برابر افزایش قیمت داشت و موادی که واردات آنها بیشتر و مصرف آن ها در کشور بالاتر بود با توجه به ذخیره بیشتری که در کشور داشت خیلی افزایش قیمت نداشت.

وی افزود: در ابتدای سال جاری هنگامی که محدودیت های بیشتر ارزی ایجاد شد؛ موادی هم که مصرف بیشتری داشت افزایش قیمت پیدا کرد.

این متخصص دندانپزشکی با بیان این که بسیاری از فروشگاه های مواد دندانی و تجهیزات دندانپزشکی در اردیبهشت سال جاری قیمت خود را رسماً افزایش دادند اظهار داشت: در تابستان مجدداً با افزایش قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی مواجه بودیم و در اواسط پاییز سال جاری نیز نرخ ها افزایش پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تورم سال جاری و افزایش هزینه تولید آن دسته از موادی که در داخل تولید می شدند نیز در اوایل امسال افزایش قیمت داشتند به طوریکه قیمت یونیت دندانپزشکی که سال گذشته به طور متوسط 5 الی 7 میلیون بود هم اکنون بین 12 تا 16 میلیون تومان قیمت گذاری شده است./ح

 

برچسب ها: دندانپزشکی ، قیمت ، تجهیزات ، از
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین محمدبگیان
۰۱:۲۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
چراقیمت موادمثل کامپوزیت وامالگام چندبرابرگران شده .ایاقیمت هاپایین نمیان
آخرین اخبار