رهبر قبطی های مصر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الجزیره انگلیسی خواستار پایان تظاهرات خیابانی در این کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الجزیره انگلیسی، پاپ تاوادروس دوم گفت مهم ترین پیام من برای قبطی های مصری، شادی است زیرا ما به شادی بیش از هر چیز دیگری نیاز داریم. در کنار همین پیام، خواست من از مردم مصر این است که بعد از دو سال از گذشت انقلاب، ما به ثبات و آرامش نیاز داریم. ما در شروعی تازه قرار داریم و باید تظاهرات خیابانی متوقف شوند و کار سازندگی را آغاز کنیم. من از همه مصری ها برای کار و ساختن مصری تازه دعوت می کنم.

وی درباره مخالفت قبطی ها با تدوین قانون اساسی در این کشور گفت ما در ابتدای این تدوین، حضور داشتیم ولی در مقطعی، تصمیم به خروج از شورای تدوین گرفتیم زیرا با برخی از بندهای آن موافق نبودیم. قانون اساسی با مفهوم برابری مغایرت دارد و البته که این قانون نیز مبنای قوانین دیگر می شود. ما اجرای عملی این بندها را دنبال می کنیم تا ببینیم آیا این امر به گسترش افراط گرایی می انجامد یا نه و سپس بر اساس مقتضا، واکنش نشان می دهیم.

رهبر قبطی های مصر گفت در دهه گذشته، قبطی ها به حاشیه رانده شده بودند ولی بعد از انقلاب بیست و پنجم ژانویه، قبطی ها نیز مانند دیگر مصری ها شروع به بیان آزادنه دیدگاه های خود کردند. پیشتر، قبطی ها مشکلاتی داشتند و اعتراض های خود را در داخل کلیساها انجام می دادند ولی بعد از انقلاب، آنان در تحریر یا بیرون ساختمان تلویزیون دولتی تجمع می کنند. این جنبه مثبت انقلاب است و من به همکاری با همه اسقف ها و کشیش ها ادامه می دهم تا نقش معنوی کلیسا را براساس قوانین اجتماعی گسترش دهم. در بخش سیاسی نیز همینگونه است و ما هیچ فرصتی را برای به دست آوردن برابری سیاسی نیز تلاش می کنیم.

پاپ قبطی های مصری گفت شکی نیست که کلیسا باید بیرون از مراودات سیاسی باشد زیرا کلیسا، نهادی روحانی است و این نقش ابتدایی این نهاد است. همچنین نقشی اجتماعی نیز دارد تا خدماتی مانند ساخت بیمارستان ها، مدارس و نهادهایی اینچنینی را دنبال کند.
برچسب ها: مصر ، تظاهرات ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار