کودکانی که به بازی های رایانه ای با محتوای پرخاشگرانه می پردازند بیشتر از کودکانی که به بازی رایانه ای غیر پرخاشگرانه می پردازند، رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند.

فاطمه کشاورزی کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: با ورود رایانه های شخصی به خانه ها و مدارس دنیای جدیدی برای کودکان ایجاد شد که تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی کودک را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی گفت: اینترنت و بازی های رایانه ای در عین آموزنده بودن می توانند علاوه بر مشکلات پزشکی مانند چاقی، سوء تغذیه، مشکلات استخوانی و بینایی و غیره، سایر مشکلات روانشناختی و ارتباطی را هم به ارمغان بیاورند یکی از این مسائل پرخاشگری است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است.

کشاورزی تصریح کرد: کودکانی که به بازی های رایانه ای با محتوای پرخاشگرانه می پردازند بیشتر از کودکانی که بازی رایانه ای غیر پرخاشگرانه دارند رفتارهای پرخاشگرانه نشان می دهند و کودکانی که اصلاً بازی رایانه ای نمی کنند کمتر رفتار پرخاشگرانه دارند.

وی خاطر نشان کرد: نتایج یک پژوهش هم نشان داده است که نوع بازی های رایانه ای بر سطح پرخاشگری نوجوانان تاثیر دارد و بازی های جنگی چند کاربر با فراهم آوردن  فرصت بروز خشونت و الگو سازی موجبات رشد پرخاشگری را در نوجوانان فراهم می آورد ./ع2
برچسب ها: کودک ، رایانه ، پرخاشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار