تلاش براي ترور فرمانده «ستاد عمليات دجله »‌ در شمال شرقي استان دياله در عراق ناکام ماند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري نهري نت عراق ؛  يک منبع امنيتي با تأييد گزارشها درباره تلاش براي ترور سرلشکر عبد الرضا  زيدي گفت : بمبي در جاده اصلي بين سعديه و شهرستان جلولا کار گذاشته شده بود که به هنگام عبور خودروي حامل سرلشکر عبد الرضا زيدي فرمانده عمليات دجله منفجر شد که بر اثر آن يکي از محافظانش کشته شد و سه نفر ديگر زخمي شدند اما به زيدي آسيب نرسيد.

نيروهاي جمعي عمليات دجله بلافاصله مکان انفجار را محاصره کردند تا افراد مظنون را پيدا کنند. وزارت دفاع عراق سوم ژوئيه سال گذشته تشکيل ستاد عمليات دجله » را به رياست زيدي براي نظارت بر پرونده امنيتي در استانهاي دياله و کرکوک اعلام کرد.

کميته امنيتي شوراي کرکوک با اين تصميم مخالفت و اعلام کرد اين استان ، امن است و جزء مناطق مورد اختلاف به شمار مي آيد .اين کميته تصريح کرد اين ستاد بدون هماهنگي قبلي بين دولتهاي بغداد و اربيل و کرکوک شکست خواهد خورد. 

دولت منطقه کردستان عراق نيز با ستاد عمليات دجله مخالفت کرد و يگانهايي از نيروهاي پيشمرگ را با پشتيباني سلاحهاي سنگين به حرکت در آورد و اعلام کرد به نيروهايش دستور داده است به هنگام هرگونه رويارويي شليک کنند.
برچسب ها: ترور ، فرمانده ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار