شهرداري تهران 30 هزار متر مربع محوطه اطراف برج طغرل براي ساخت مركز فرهنگي هنري كمك كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ سيدمازيار علوي نماينده شهرداري تهران در هيئت امناي اماكن تاريخي، موزه ها و ميراث فرهنگي در نشست خبري كه ظهر امروز در برج ميلاد برگزار شد گفت: رويكرد شهرداري در پنج سال اخير از يك سازمان به يك ستاد اجتماعي تبديل شده است و جشنواره هاي مختلف فرهنگي، هنري و اجتماعي برگزار مي كند. 
وي افزود: محوطه بيرون برج از بافتهاي مسكوني و تجاري پرشده كه با اين بناي تاريخي ماهمگون بود.
 علوي تصريح كرد: شهرداري در گام نخست سال گذشته شش ميليارد تومان براي تملك 30هزار متر مربع مجتمع مسكوني و تجاري حرايم برج طغرل اعتبار در نظر گرفته است. 
نماينده شهردار تهران در هيئت امناي اماكن تاريخي بيان كرد: خوشبتانه تملك ها انجام شده وزير ساخت ها براي احداث مجتمع فرهنگي اطراف برج كه همگون با معماري برج طغرل بوده آماده است. 
وي اظهار داشت: اين مجتمع و مركز فرهنگي تا دو سال آينده ساخته مي شود و شامل سالن نمايش با ظرفيت دو هزار نفر، فرهنگسرا، كتابخانه، مهمانسرا، موزه و سالن آمفي تئاتر بود كه در قالب شش بلوك فرهنگي طراحي مي شود همچنين پشت بام اين مراكز فرهنگي فضاي سبز اجرا خواهد شد. 
علوي ادامه داد: در سردابه برج طغرل خود طغرل و مادرش دفن شده و همچنين گفته مي شود كه تعدادي از شعرا و اهل فرهنگ دوره سلجوقيان به همراه طغرل در اين مكان دفن شده اند. 
علوي تصريح كرد: بازسازي برج طغرل در زمان ناصرالدين شاه صورت گرفته و كتيبه برج نيز پس از بازسازي نصب شده است.
گفتني است؛ صبح امروز خبرنگاران به همراه مسئولان شهرداري از برج طغرل به مناسبت هشتاد و يكمين سالروز ثبت ملي آن بازديد كردند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار