"مايكل مور" فيلمساز مشهور آمريكائي و منتقد دولت آمريكا در مقاله تازه خود خواستار خروج سريعتر نيروهاي آمريكائي از كشورهاي ديگر جهان شده و به انتقاد از سياست هاي تجاوزكارانه دولت آمريكا پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از استاپ وار، امروز من تنها از بازگشت نیروهایمان به کشورمان حمایت می کنم. من از صلح حمایت می کنم و از هر جوانی که این مطلب را می خواند می خواهم که تامل کند و در مورد پیوستن به نیروهای مسلح تجدید نظر نماید. 

من از نیروهای نظامی آمریکائی حمایت نمی کنم. من این مسئله را که ما شهروندان با شرکت در نیروهای مسلح "شجاع" خواهیم بود را حیله اي از سوی دولت می دانم و مطمئنم که بسیاری از سربازانمان در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی به مهمل بودن چنین شعارهایی پی برده اند زیرا چنین سخنانی فاقد صداقت و غلط اند زیرا عمل ما با شعارهایمان هماهنگ نیست.

ادعا می شود که این مردان و جوان آمریکائی جان خود را برای حفاظت از ما به خطر انداخته اند:  
1-آنان که به جنگ ها اعزام شده اند هیچ کاری برای دفاع از آمریکائی ها و یا حفظ جان ما انجام نداده اند. آنان پیاده نظام سیستم نظامی – صنعتی آمریکا بوده اند، نظامی که میلیارد ها دلار از طریق گسترش قلمروی امپراتوری خود کسب می کند. "حمایت از نیروهای آمریکائی" به معنای آنست که من بایستی خفه شوم و سوالی نپرسم و اینکه جلوی دیوانگی را نگیرم و کشته شدن هزاران انسان را به نظاره بنشینم. 

خب، من اقداماتی را برای پایان این روند انجام داده ام. اما تنها راهی که شما از طریق آن می توانید صادقانه از نیروهایمان حمایت کنید آن است که شب و روز کار کنید تا آنان را از جهنمی که به آنجا فرستادید نجات کردید و امکان بازگشت آنان را فراهم نمائید. 

2-علیرغم آنکه مدعی هستیم که از نیروهایمان "حمایت" می کنیم اما بانکداران مان در غیاب سربازان خانه های آنان را از آنها می گیرند و خانواده های سربازان آمریکائی را بی خانمان می سازند. 

3-چه تعداد از شما مردمی که اظهار می دارید از نیروهای آمریکائی حمایت می کنید سری به بیمارستان های نظامی زده اید و سربازان مجروح را دلداری داده اید. من که این کار را انجام نداده ام. 

4-کدام یک از شما مردمی که اظهار می دارید بایستی از نیروهای آمریکايی حمایت کرد از تعداد زنان سربازی که مورد تجاوز قرار گرفته اند مطلع هستید؟ پاسخ: 19000 زن نظامی هر ساله از سوی همکاران مردشان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. شما چه کاری برای گرفتن حق این زنان و محاکمه عاملان تجاوز در دادگاهها انجام داده اید؟ پس اجازه دهید که با شما نگویم که از نیروهایمان حمایت کنیم.  
 
5- آیا از تعداد سربازان قدیمی بی خانمان در آمریکا باخبر هستید؟ آیا می دانید که دست کم 60000 کهنه سرباز آمریکائی سالانه در خیابان های آمریکا می خوابند و بعد شما مفتخرانه می گوئید بایستی از نیروهایمان حمایت کنیم. 

این مسائل شرم آور و ننگ آور است آیا این طور نیست؟ و جالب آنکه کسانی که خود را حامی نیروهای نظامی آمریکائی می دادند اغلب در انتخابات آمریکا علیه برنامه های اجتماعی کمک کننده به همان سربازان رای می دهند. امروز دست کم 12.700 سرباز بازگشته از عراق و افغانستان در آمریکا بی خانمان هستند.  
 
6- بسیاری از سربازان ما پس از چند هفته دست به خودکشی می زنند بسیاری از آنان در طول جنگ خودکشی کرده تند (323 خودکشی در سال 2012 و از ماه نوامبر حدود 210 مرگ در حین جنگ) بله شما دوست دارید که با دستان خودمان در کشورمان نیروهای نظامی مان کشته شوند تا آنکه بدست القاعده یا طالبان. طبق آمار بصورت روزانه 18 کهنه سرباز آمریکائی دست به خودکشی می زنند و یا بهتر بگوئیم یک مرگ از پنج مرگ در آمریکا را به خود اختصاص می دهند.  
 
من به هیچ وجه از نیروهای نظامی مان و از ریاکاری مبتذل جمهوریخواه و دموکرات های ترسو حمایت نمی کنم. من تنها از بازگشت آنان به کشورشان حمایت می کنم. من از صلح حمایت می کنم و از هر جوانی که این مطلب را می خواند می خواهم که در پیوستن اش به نیروهای نظامی مان تجدید نظر کند. آنان از شما حمایت نخواهند کرد بلکه از شما استفاده می کنند و سپس به شما را به جامعه باز می گردانند. اگر شما زن باشید آنان از شما بدلیل تجاوزی که صورت گرفته حمایت نمی کنند.  
من از شما حمايت مي كنم و بنظرم بهترين حمايت شما از آرمانهاي من آنست كه از كشورهاي ديگر خارج شويد و ديگر به آنجا باز نگرديد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار