کامبوزیا:

با بستر سازی لازم، توسعه شطرنج را مورد توجه داریم

محمدجعفر کامبوزیا کمبود اعتبارات را از اصلی ترین موانع پیشرفت شطرنج در کشور دانست و بستر سازی برای توسعه این رشته را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران رییس فدراسیون شطرنج گفت: شطرنج کم هزینه ترین ورزش به لحاظ توسعه ورزش همگانی است و با این رویکرد مردم می توانند در تمامی رده های سنی در آن به فعالیت بپردازند ،اما کمبود اعتبارات دولتی و تمایل نداشتن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش، باعث شده که شطرنج در شرایط کنونی از اجرای تقویم ورزشی خود باز بماند.

وی افزود: نگاه اقتصادی برای اسپانسر شدن شطرنج هیچ توجیه اقتصادی ندارد ،چرا که در این رشته نمی توان کار تبلیغاتی انجام داد و این امر ما را تنها به اعتبارات دولتی وابسته کرده است. در شرایط فعلی هم کمبود اعتبارات، لغو برنامه اردوها، و اعزام های شطرنج را در پی داشته و مجبور شده ایم قرارداد مربیان خارجی خود را فسخ کنیم.

کامبوزیا در عین حال گفت: هدف عمده ما در فدراسیون، بستر سازی برای شطرنج کشور است و تمام توان خود را به کار بسته ایم تا با برگزاری کلاس های مختلف، تربیت مربیان و بازیکنان را مورد توجه قرار دهیم.

رییس فدراسیون شطرنج با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در سطح کشور تصریح کرد: در کنار برگزاری این کلاس های آموزشی نیاز به این داریم که ورزشکاران خود را در تورنمنت های مختلف بین المللی و به منظور کسب تجربه شرکت دهیم که با وضعیت اقتصادی موجود، فعلا دست مان در این زمینه بسته است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای شطرنج در سطح کشور و در بین اقشار مختلف جامعه گفت: ما در ایران بانوان نخبه بسیاری را در رشته شطرنج داریم که کسب مقام نهم جهان توسط آنها نمایان گر این امر است. مسلما می توان با صرف هزینه و وقت بیشتر، پتانسیل بالقوه موجود را به بالفعل تبدیل کرد.

کامبوزیا افزود: تمامی اقشار جامعه خصوصا بانوان ما اگر شطرنج را در برنامه ورزشی خود جای داده و به آن به عنوان ورزش همگانی کم هزینه و در سطح بالاتر قهرمانی نگاه کنند، می توان چشم انداز بهتر و آینده روشنی را برای شطرنج ایران نوید داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار