جشنواره فيلم فجر به عنوان يك جشنواره اي دولتي قرار نيست اتفاق خاصي در آن رخ دهد.

سيامك شايقي كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: در هر دوره اي از جشنواره فيلم فجر با نظر وسليقه هيات داوران براي انتخاب فيلم هاي جشنواره روبرو هستيم.



وي كه "ابرهاي ارغواني" را براي شركت در جشنواره فيلم فجر حاضر كرده بود، گفت: من به نظر هيات انتخاب احترام مي گذارم، گرچه خوشحال مي شدم كه "ابرهاي ارغواني" در بخش مسابقه شركت مي كرد، البته نه براي خودم بلكه براي كساني كه به عنوان چهره جديد در اين پروژه همكاري داشتند.

وي در ادامه  افزود: جشنواره فيلم فجر، جشنواره اي دولتي است و امسال حجم توليدات دولتي آن زياد بوده كه در نهايت حق اولويت با آنها است.

سيامك شايقي در ادامه تصريح كرد: جشنواره بين المللي فيلم فجر هرساله همزمان با دهه فجر در كشور برگزار مي شود كه اتفاق عجيبي نيست، من خود سالها است جشنواره فيلم فجر را تجربه كرده ام و اتفاق چندان عجيبي براي كساني كه سيمرغ جشنواره را دريافت كرده اند رخ نداده است.

وي ادامه داد: اين قضيه بسيار پيچيده است و به فاكتورهاي متعدد مربوط مي شود زيرا سينما پر از تناقض است و بخشي از آنها به تناقض ساختاري كه از يك طرف مميزي به شدت اعمال مي شود و از طرف ديگر سيستم نمايش و توزيع در فضاي قوانين بازار آزاد عمل مي شود.

شايقي همچنين در خصوص اين دوره جشنواره فيلم فجر گفت: فكر مي كنم همه چيز قابل پيش بيني شده بود، ما در جشنواره امسال حضور فيلمسازان شاخص را نداريم و با توجه به اتفاقاتي كه طي 2 سال اخير براي فيلمسازي در كشور ژيش آمد، اميد است تا  فيلمسازان جوان خود را نشان دهند.

برچسب ها: فق ، ف ، ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار