عبدالله باكيده كارگردان سينما و تلويزيون معتقد است جشنواره بين المللي فيلم فجر،كانون حركت، خلاقيت و آينده نگري برای سينمای ايران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر وی با بيان اين مطلب افزود: در طول برگزاري يك رويداد سينمايي، مخاطبان عادی و حرفه‌ای سينما هم فرصت پيدا می‌كنند تا در يك فضايی كاملا سينمايی فيلم‌ها را نقد و بررسی كنند، پتانسيلی كه در نهايت سبب رشد كيفی سينما ايران شده است، البته رسيدن به اين خواسته هم در شرايطی كاركرد بهتری پيدا می‌كند كه كيفيت آثار انتخابی از طرف داوران به درستی انجام شود.  
باكيده با بيان اينكه جشنواره فيلم فجر يك رويداد بين‌المللی به آن معنا كه در سينمای جهان رايج است، نيست، بلكه يك جشنواره داخلی است كه در كنارش بخشی تحت عنوان فيلم‌های خارجی وجود دارد كه در آن فيلم‌هايی از ديگر كشورهای جهان به نمايش در می‌آيد. خاطر نشان ساخت: اين رويكرد به اين دليل است كه هر فيلمی در جشنواره فجر نمی‌تواند به نمايش درآيد، چون رعايت اصولی خاص برای حضور فيلم‌های خارجی در اين رويداد سينمايی الزامی است.  
باكيده اضافه كرد: دليلی ديگری كه برای اين عدم كاركرد بخش بين‌المللی جشنواره فيلم فجر می‌‌توان متصور بود اين خصصيه است كه موضوعات برای كارهای حاضر، آزاد نيست، بلكه كارهايی انتخاب می‌شوند كه مضامينش با آنچه ما می‌خواهيم همسو باشد، پس اين رويكرد از كميت و كيفيت فيلم‌های شركت كننده می‌كاهد. درضمن در اين رويداد سينمايی كارهای به نمايش در می‌آيد كه برای بار اول نيست كه در يك فستيوال سينمايی حضور می‌يابند. اصلی كه معمولا در جشنواره‌های معتبر اينگونه نيست و فيلم‌های پخش اوليه دارند.  
وي با اشاره به لزوم همسويي فيلم هاي جشنواره با ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي عنوان كرد:  من در اين زمينه جشنواره فيلم فجر را موفق می دانم، حتی بايد گفت اين فستيوال سبب شده كه بسياری از توليدات سينمايی رويكرد خود را به سوی مضامين انقلابی معطوف كنند. اين رويداد سينمايی همچنين توانسته اشاعه دهنده زيبايی‌های انقلاب باشد، چون سينماگرانی خارجی كه به اين فستيوال می‌آيند ارزش‌های حاكم بر كشورمان را در فيلم‌های سينمايی مشاهده خواهند كرد. مزيتی كه در كشورهای اروپايی به دليل غرض‌ورزی سياستمدارنش عموما مهيا نيست. /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار