در حالی که معاون صنایع و امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از منتفی بودن آزاد سازی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان می دهد، خودروسازان معتقدند این تصمیم به ضرر صنعت خودرو است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، چندوقتی است که بحث های متعددی در خصوص آزادسازی قیمت خودروها مطرح شده است و هر از چند گاهی مسئولان صنعت خودرو با اخبار متناقض این بحث را داغ می کنند. 

در حالی که امروز دوباره دولتی ها عنوان کردند که تصمیمی برای آزادسازی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان ندارند ، خودروسازان تنها راهکار برون رفت از معضلات پیش روی این صنعت را تعیین قیمت  محصولات در حاشیه بازار عنوان می کنند.

در شرایطی ادامه حیات صنعت خودرو در گرو تصمیم آزادسازی قیمت خودروهاست محسن صالحی نیا معاون صنایع و امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آزاد سازی قیمت تنها برای خودروهای بالای 45 میلیون تومان اتفاق افتاده که کماکان ادامه دارد اما تصمیمی برای آزاد سازی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون نداریم.

در همین ارتباط محمدرضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت در صورتی که آزاد سازی قیمت تمامی محصولات داخلی تحقق نیابد، نه تنها کاهش قیمتی در بازار خودرو حاصل نمی شود بلکه خودروسازان در ادامه  راه از چرخه تولید کنار خواهند رفت.

وی همچنین بحث آزادسازی قیمت خودروها را منتفی ندانست و افزود: با ارائه مستندات سعی در جلب موافقت مسئولان وزارت صنعت می شود.

این در حالی است که معاون صنایع و امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعهد خودروسازان در خصوص کاهش قیمت خودرو در بازار می گوید.

وی در خصوص کاهش قیمت خودرو در بازار خاطر نشان کرد: دولت کمیته ای را برای افزایش تولید، بومی سازی، کاهش قیمت، توسعه صادرات و افزایش ظرفیت های داخلی تشکیل داده ودر این راستا گام های مفیدی برداشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش آینده بازار مشخص می کند که در کشاکش میان خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت، بازار خودرو به کدام سمت حرکت می کند./س
برچسب ها: قیمت ، خودرو ، صنعت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار