نتایج نزدیک به یکصد مطالعه درباره اضافه وزن و چاقی نشان می دهد؛ افرادی که اضافه وزن دارند و کمی چاق هستند، بیشتر از آنهایی که وزن طبیعی دارند عمر می کنند، اما چاقی شدید بی تردید خطر مرگ را افزایش خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه هافینگتون پست؛ این تحلیل، چندین فرضیه را برای توضیح این تناقض مطرح می کند، مانند اثرات سودمند بزرگترین ذخایر انرژی در ارگانیسم بدن یا این موضوع که افرادی که کمی چاق هستند بیشتر تحت درمان های پزشکی قرار می گیرند.
تحلیل مورد نظر که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده، نتیجه بررسی 97 مطالعه است که روی سه میلیون نفر در جهان انجام شده است.  
محققان بدین ترتیب مشخص کردند، در مواردی که شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 است، یعنی افرادی که اضافه وزن دارند، 6 درصد کمتر از کسانی که وزن طبیعی دارند و شاخص توده بدنی آنها بین 18.5 تا 25 است، با خطر مرگ روبرو هستند و برای آنهایی که دچار چاقی متوسط هستند و شاخص توده بدنی آنها بین 30 تا 35 است، خطر مرگ و میر 5 درصد کمتر از کسانی است که وزن طبیعی دارند.
همچنين؛ در افراد چاقی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از سی و پنج است، خطر مرگ به ميزان 29 درصد نسبت به کسانی وزن طبیعی دارند، بیشتر است.
گفتني است؛ دکتر کاترین فلگال عضو مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری ها که سرپرستی این گروه تحقیق را برعهده داشت، پیش‌تر نیز در سال 2005 مطالعه ای جنجال برانگیز منتشر کرد که رابطه بین اضافه وزن و طول عمر زیاد را نشان می داد.
برچسب ها: اضافه وزن ، چاقی ، عمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار