معاون اداره‌كل راه و شهرسازي خوزستان گفت: ميزان خسارت وارد شده به راه‌ها و ابنيه فني در اثر بارندگي‌هاي اخير در كل استان حدود 5 ميليارد تومان بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، جهانبخش اماني اظهاركرد: با توجه به ميزان خسارت وارد شده، مكاتبات متعددي با مديريت بحران صورت گرفته است كه انتظار مي‌رود از محل اعتبارات سيل، حداقل بخشي از اين هزينه‌ها جبران شود. همچنين در صورت تخصيص هر مقدار اعتبار، اين ميزان قابل جذب بوده و كل خرابي‌ها را جبران مي‌كند.

وي افزود: تاكنون ميزان اعتبارات زمستاني كه به صورت ملي براي استان در خصوص استقرار، ساماندهي و تغذيه راهداران ابلاغ شده 350 ميليون تومان است.

معاون اداره‌كل راه و شهرسازي خوزستان در ادامه گفت: اكيپ‌هاي راهداري استان از تاريخ 15 آبان براي فصل زمستان و بارندگي‌هاي زودهنگام آماده مي‌باشند. همچنين 52 اكيپ راهداري زمستاني با داشتن امكانات و دستگاه‌ها به خصوص در شهرهاي شمالي استان كه معمولا بارندگي‌هاي آن‌ها همراه و با ريزش، رانش و لغزش در تراشه‌ها و جاده‌هاي باشند، در ادارات كل راه و شهرسازي و راهدارخانه‌ها مستقر شده است.

اماني تصريح‌كرد: با توجه به بارندگي‌هاي چندماه گذشته عملكرد آسيب‌هاي راهداري استان به‌گونه‌اي بوده است كه جاده‌ها در هيچ مقطعي مسدود نشده و وظايف محوله را به نحو مطلوبي انجام داده‌اند.

وي افزود: با توجه به فراواني بارندگي‌ها خسارات زيادي به راه‌ها و به خصوص ابنيه فني وارد شده كه بسياري از آن‌ها ترميم شده و بسياري نيز نياز به تخصيص اعتبار جهت بازسازي اساسي دارند.

معاون اداره‌كل راه و شهرسازي خوزستان عنوان‌كرد: حدود 550 نفر از راهداران استان در اين مدت با تلاش شبانه‌روزي، با توجه به بارندگي‌هاي و مشكلات راهداري، زمستان سال‌جاري كه با سال‌هاي گذشته قابل قياس نبوده، سعي كردند از بروز خسارات سنگين به راه‌ها جلوگيري كنند.

اماني در خصوص ميزان رضايت از عملكرد راهداري بيان‌كرد: رضايت‌نهايي از عملكرد راهداري را مردم مشخص مي‌كنند اما به دليل اين‌كه مردم با كمترين هزينه و خسارت در سال‌جاري مواجه شده‌اند، نشان مي‌دهد كه تلاش پرسنل راهداري استان قابل قبول بوده است.

وي خاطرنشان‌كرد: بيشترين خسارت در فصول بارندگي مربوط به مناطق شمالي استان به‌خصوص شهرستان‌هاي ايذه، انديكا، مسجدسليمان و مناطقي از انديكا، گتوند، تشان و بهبهان بوده و بنابراين عمده‌ترين تمركز فعاليت‌هاي اكيپ‌هاي راهداري در اين مناطق مي‌باشد./ع
برچسب ها: خسارت ، بارندگی ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.