شوروی سقوط کرد؛ آمریکا به خود می آید؟

«مشكل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست» ... «در سیاست خود مبنی بر «خدازدایی» و «دین‌زدایی» تجدیدنظر نمایید» ... «از این پس كمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو كرد؛ چرا كه ماركسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست» .

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ ولایت فقیه در جدیدترین نوشته خود آورده است:

«مشكل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست» ... «در سیاست خود مبنی بر «خدازدایی» و «دین‌زدایی» تجدیدنظر نمایید» ... «از این پس كمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو كرد؛ چرا كه ماركسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست» ... «جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌‌تواند خلأ اعتقادی نظام شما را پر نماید» ... «امیدوارم افتخار واقعی این مطلب را پیدا كنید كه آخرین لایه‌های پوسیده هفتاد سال كژی جهان كمونیسم را از چهره ی تاریخ و كشور خود بزدایید»

این جملات، فرازهایی از نامه ی تاریخی امام خمینی (رحمه الله) است که در دی ماه 1367 و در کاخ کرملین، به میخاییل گورباچف -آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی- تحویل داده شد. اگر چه آن روز، گورباچف با حوصله به تمام نامه، گوش داد اما عدم درک صحیح او از مفاهیم عمیق مطرح شده، سبب شد تا  3 سال بعد، پیش بینی حضرت روح الله (رحمه الله) محقق شود و اتحاد جماهیر شوروی، فرو بپاشد.

مدتی بعد، گورباچف اعلام کرد: «متاسفم از اینکه به هشدارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بی‌اعتنایی کردم ... اگر ما پیشگویی های آیت‌الله خمینی را در آن پیام، جدی می‌گرفتیم امروز قطعاً شاهد چنین وضعیتی نبودیم.»1

 

پیام امام

 

چنین اظهار تاسفی برای گورباچف، هیچ سودی نداشت چرا که کار از کار گذشته بود و امکان بازگشت، وجود نداشت...

اما در این میان، هنوز برای آمریکا وقت هست که از سرنوشت شوروی، درس بگیرد و دست از خوی استکباری بردارد تا بتواند زندگی آبرومندانه را برای خود در آینده، تضمین نماید. ایالات متحده، برای پرهیز از مبتلاشدن به سرنوشت شوروی، باید از این کلام شاگرد ممتاز مکتب خمینی(رحمه الله) به خود بیاید:

اگر قبلاً كسى مى‌گفت كه ابرقدرت شرق از بین خواهد رفت، عده‌یى فیلسوفانه ریش مى‌جنباندند كه بله، شما ساده هستید! آن روزى كه امام در نامه به گورباچف نوشتند كه بعد از این ماركسیسم را باید در موزه‌ها پیدا كرد، عده‌یى پوزخند زدند! دو سال یا سه سال نگذشته بود كه آن پیشگویى تحقق پیدا كرد... . قدرت استكبارى امریكا هم از بین خواهد رفت، او هم متلاشى خواهد شد، این قدرت جهنمى ماندنى نیست... این، حرف دولت و ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى است، و همین خواهد شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار