كلكسیونی از معادن بی نظیر و غنی در شهرستان طارم ، استان زنجان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ـ فرماندار شهرستان طارم ، در جلسه بررسی پتانسل های معدنی شهرستان طارم،گفت : این شهرستان در زمینه محصولات متعدد كشاورزی در منطقه شمالغرب حرف اول را می زند و به لحاظ وجود معادن نیز نیازمند همت سرمایه گذاران است.

رجبی افزود:علیرغم شناسایی معادن مختلف در سطح شهرستان طارم، متأسفانه تاكنون سرمایه گذاری خاصی در زمینه مطالعه دقیق، اكتشاف و بهره برداری صورت نگرفته است.

وی، معدن مس روستاهای زاچكان، دهنه و كهیا، معادن مس، منگنز و سرب بابالِنگ، معدن آهن و آلژیست روستای خالی از سكنه شورازگاه، معادن گچ و نمك چورزق، نمك روستا های الزین، ارشت،زهترآباد و شیرین سو را از جمله پتانسیل های طارم ذكر كرد.

فرماندار شهرستان طارم، تصریح کرد:معادن مختلف آهن،طلا، پلی متال، مس، سرب و روی و اورانیوم در پرچینه، سیمان در 'وزنه سر' ، نمك و مس در گیلانكشه، خاك سفال در درام و سنگ گرانیت(تِراوِرتَن) در هزاررود از دیگر معادن موجود در این شهرستان است.

رجبی،خاطر نشان کرد: این معادن بر اساس مطالعات اولیه شناسایی شده اند و باید مطالعات تكمیلی جهت تعیین حجم ذخایر معدنی مختلف توسط كارشناسان سازمان های وابسته صورت گیرد./ع


 

برچسب ها: معادن ، کلکسیون ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.