فرماندار شهرستان بروجن گفت: در دو سال گذشته، دو هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان تحت پوشش سیستم های آبیاری نوین قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

فتاح كرمی، هزینه توسعه شبكه های نوین آبیاری در شهرستان بروجن را 40 میلیارد ریال دانست و افزود: 85 درصد هزینه اجرای این طرح با كمك بلاعوض دولت و مابقی آن توسط كشاورزان تامین شده است.

وی یادآور شد: هم اكنون بیش از 15 هزار هكتار از اراضی كشاورزی بروجن از سیستم های آبیاری نوین استفاده می كنند و متوسط اجرای این طرح ها در اراضی كشاورزی استان بالای 50 درصد است.

فرماندار بروجن افزود: شهرستان بروجن در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، مقام اول چهارمحال و بختیاری و در كشور نیز جزو چند شهرستان برتر معرفی شده است.

كرمی، صرفه جویی در مصرف آب، كاهش هزینه های تولید، افزایش سطح زیر كشت و مبارزه با آفات گیاهی را از مهم ترین مزایای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار دانست.

وی ادامه داد: بیش از 40 درصد جمعیت شهرستان بروجن در بخش های كشاورزی و دامپروری فعالیت دارند.

فرماندار بروجن اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاكنون به 74 طرح كشاورزی و دامپروری 20 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

شهرستان بروجن، با شش شهر و 42 روستا، و بیش از 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.