مطابق گزارشي كه از سوي سه پژوهشگر دانشگاه چند قوميتي ايالت كاليفرنيا منتشر شده است، آمريكائي در حال انجام آزمايشات ژنتيكي بر روي سربازان خود و دستكاري ژنتيكي آنان هستند. البته اين نخستين باري نيست كه ارتش آمريكا به چنين آزمايشاتي دست زده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پراودا، ارتش آمريكا در پروژه اخير خود در پي آنست تا با دستكاري هاي ژنتيكي در سربازان آن كشور از آنان "ابر سربازاني" بسازد كه از هيچ چيز نترسند و شكست ناپذير باشند. مجموعه از تحقيقات با استفاده از داروي توهم زاي "ال اس دي" بر روي سربازان آمريكائي در دهه 70 ميلادي انجام شده بود. در فاصله جنگ سرد نيز نيروهاي آمريكائي در معرض گازها و مواد سمي تاثير گذار بر روي سيستم عصبي و رواني قرار گرفتند اما اين بار نيز نتايج رضايت بخش نبودند. 

اكنون نيز نوبت به آزمايشات ژنتيكي بر روي سربازان آمريكائي رسيده تا از آنان "ابر سربازاني" ساخته شود كه در مقابل هر آسيبي شكست ناپذير باشند.

هم اكنون عليرغم هشدارهاي داده شده، نيروهاي مسلح آمريكا از روش هايي براي تحريك سربازان در جنگ ها استفاده مي كنند كه يكي از آنها مصرف ماده مخدر "دگزديرين" توسط خلبانان آمريكائي بوده است كه به آنان اجازه مي دهد با هشياري بيشتري دست به اعمال جنايتكارانه بزنند. 

سازمانهاي درماني آمريكا اظهار داشته اند كه اين دارو مي تواند عوارض جانبي اي چون افسردگي، بي خوابي و افزايش فشار خون را در پي داشته باشد.

اداره "غذا و داروي" آمريكا نيز در مورد مصرف اين دارو هشدار داده است و اشاره كرده كه مصرف اين دارو مي تواند "بر رفتارهاي تهاجمي" فرد مصرف كننده بيفزايد بطوريكه فرد از انجام هر كاري ابا نداشته باشد و خود را مقصر نداند. 
برچسب ها: موش ، آزمایشگاهی ، ژنتیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار