ديدن مجموعه تلويزيوني "فروشگاه" ساخته مرحوم احمد بهبهاني حكم ورق زدن خاطرات را برايم دارد.

عزت الله مهرآوران، بازيگر تلويزيوني در خصوص شيوه ساخت مجموعه تلويزيوني "فروشگاه" ساخته احمد بهبهاني به خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه تلويزيوني "فروشگاه" مربوط به سال 1375 بوده و در آن زمان نحوه ساخت بسيار متفاوت بوده است. 
وي در ادامه افزود: مرحوم احمد بهبهاني با تأني با گروه كار مي كرد و نوع ساخت در آن زمان بيشتر معطوف به كمدي گفتاري بود. 
وي تصريح كرد: طنزهاي گذشته آرامش خاصي داشت و مخاطب با نوع گفتار بازيگر و تكرار مكرر تكه كلامها آزرده نمي شد اما در حال حاضر نوع و شيوه بازيگري و انتقال پيام به مخاطب شتاب گرفته و شيوه ساخت قديم، اكنون نمي تواند موفقيت آميز باشد. 
مهرآوران اظهار داشت: در مجموعه تلويزيوني "وضعيت سفيد" نوعي شتاب در انتقال پيام به مخاطب وجود داشت و اگر بازيگران خود را همراه نمي كردند، قاعدتاً از چرخه كاري فاصله مي گرفتند. 
وي عنوان كرد: مخاطب به دليل آگاهي از نوع و شيوه ساخت خود مي تواند بازيگر و حتي ديالوگي كه گفته خواهد شد را حدس بزند به همين دليل بازيگر زودتر از مخاطب پيام را انتقال دهد. 
در مجموعه تلويزيوني "فروشگاه" من تكه كلام "دلتان خوش" را مدام تكرار مي كردم و مخاطب از شنيدن آن آزرده نمي شد ولي اگر امروز چنين ساختاري را پيش بگيريم حتماً از سمت مخاطب مورد انتقاد واقع مي شوم. 
وي گفت: اگر امروز با ديدن فيلمهاي قديمي حس خوبي به ما دست مي دهد به دليل ورق زدن خاطراتمان است نه شيوه ساخت فيلم به همين جهت نمي توان انتظار داشت نحوه ساخت  قديم در امروزه با جواب مثبتي از سوي مخاطب مواجه شود. 
مهرآوران در خصوص بازيهاي جديد خود تصريح كرد: بازي در تله فيلمي با نام "يك دماغ ناقابل" به كارگرداني مجتبي چراغعلي را از روز شنبه آغاز خواهم كرد ودر اين فيلم با بازيگراني چون مرجانه گلچين، سحر ولدبيگي و افشين سنگ چاپ همبازي هستم. 
وي خاطر نشان كرد: همچنين مجموعه تلويزيوني را با نام "خروس" به كارگرداني سعيد آقاخاني در دست دارم كه پيش توليد آن به تازگي آغاز شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.