رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که تمامی مجموعه دانشگاه بتوانند درجهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام راحل گام برداشته و توفیق پایبندی به منویات مقام معظم رهبری را داشته باشند.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر ابوالقاسمی در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن تسلیت اربعین حسینی با اشاره به تغییرات مدیریتی در بخش سلامت کشور، انتصاب شایسته دکتر طریقت منفرد یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را به سرپرستی وزارت بهداشت ، اتفاقی مبارک دانست و مایه افتخار و مباهات مجموعه دانشگاه برشمرد و حمایت همه جانبه تمامی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از مقام عالی وزارت و اهدافش را اعلام کرد.

وی دکتر طریقت را فردی وارسته دانست که در طول سالیان پس از انقلاب تلاشهای بسیاری در سازمانهای مختلف در عرصه سلامت داشته و هم اکنون سکان کشتی سلامت کشور را عهده دار است و خطاب به مدیران ارشد دانشگاه تاکید کرد: وظیفه همگی ما پشتیبانی و حمایت کامل از دکتر طریقت و مجموعه وزارت بهداشت است و در این راستا باید تمامی توان و امکانات دانشگاه را در اختیار ایشان قرار دهیم تا انشاءالله بتوانند در دستیابی به اهداف عالی نظام سلامت موفق باشند.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به حمایت اعضای هیات علمی ، بزرگان و مدیران دانشگاه از انتصاب دکتر طریقت افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از افکار و ایده های دکتر طریقت حمایت می کنند. ایده هایی چون بحث پزشک خانواده که هم اکنون در حال اجراست و بیست سال پیش توسط دکتر طریقت مطرح شد.

رئیس دانشگاه افزود: این مجال فرصت خوبی است تا با همکاری وزارت بهداشت اوضاع دانشگاه بهتر از گذشته پیش رود. ما در این مدت ایده ها و آرزوهای بسیاری داشتیم که برخی از آنها با تلاش بسیار به نتیجه رسید ولی متاسفانه امکان تحقق بسیاری از آنها نیز میسر نشد زیرا سرعت عمل لاز م برای انجام این ایده ها وجود نداشت. این ایده های کلان که باید مدیران ما نیز با آنها آشنا باشند ایده هایی هستند که در قانون وجود دارد.

وی با اشاره به قوانین بسیار خوبي كه هنوز تحقق نیافته اند، مانند استقلال دانشگاهها، مسوولیت هیات امناها برای اداره دانشگاهها، استفاده از ظرفیتهای مازاد دانشگاه،جداسازی افراد تمام وقت در بخشهای دولتی و خصوصی، کندی مجاری مجوز دهنده را دلیل عدم اجرای این قوانین برشمرد و اظهار امیدواری کرد در مدت باقیمانده شاهد تسریع این امور در وزارت بهداشت باشیم .

رئیس دانشگاه تاکید کرد: باید نحوه عمل ما بگونه ای باشد که هم مردم از آن سود ببرند و هم این که سعادت جامعه پزشکی را در پی داشته باشد. در مدت هشت سال گذشته در بخشهایی که مورد توجه قرار گرفت، اتفاقات خوبی افتاد اما باید ضمن شناسایی نقاط ضعف موجود، آنها را برطرف کنیم .

وی افزود: در حال حاضر در مقطعی از ارایه خدمات در عرصه های آموزش، بهداشت، درمان و پژوهش قرار داریم که قابل برگشت نیست بنابراین در این مسیر باید با سرعت روبه جلو برویم.

در ادامه مراسم دکتر ابوالقاسمی با اشاره به محدویت زمان مدیریتی آن را فرصتی برای بروز خلاقیتهای یک فرد برشمرد و گفت: دکترعمرانی در سه سال تصدی مسوولیت معاونت پشتیبانی دانشگاه تمام ظرفیتها و توان خود را در طبق اخلاص گذاشت و تلاشهای بسیاری برای پرداخت حق جذب کارکنان، ساماندهی املاک دانشگاه و ساماندهی پروژه های دانشگاه انجام داد.

وی افزود دانشگاه ما دارای فضایی آرام، اساتید مومن ، متدین و ظرفیت علمی بالا و توانمند است که دستاوردها و انعکاس بیرونی بسیار خوبی دارد که این امر درسایه تلاش همه مجموعه دانشگاه از جمله دکتر عمرانی است.

رئیس دانشگاه با اشاره به تجربه بسیار دکتر حیدریان مقدم در امور مدیریتی و اجرایی کشور اظهار داشت: دکتر حیدریان با بهره گیری از تعهد و تخصص خود در زمینه کارهای اجرایی و پشتیبانی و با داشتن آشنایی کامل به دانشگاه،می تواند در ساماندهی امور و دستیابی به اهداف دانشگاه گامهای موثری را برداشته و انشاءا... کارنامه درخشانی را در امور پشتیبانی دانشگاه داشته باشیم. ساماندهی بیش از 27 پروژه عمرانی بزرگ در دانشگاه ، توسعه دانشگاه همراه با حفظ رتبه کلان ، نظم دهی به فضا و امکانات و ساماندهی املاک دانشگاه. از جمله اقداماتی است که انشاءالله باید انجام شود./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، سلامت ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار