براساس توافقات انجام شده براي بازسازي مراکز آموزشي تاکنون ساختمان هاي آسيب ديده در مناطق هريس و ورزقان با دستور مقامات عالي مورد بازسازي جدي قرار گرفته است.

عباديان رئيس دانشگاه پيام نور تبريز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص روند بازسازي بناهاي آسيب ديده در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي گفت: در مورد مراکز آموزشي اهر، ورزقان و هريس از امروز فعاليت خود را شروع کردند اما ساخت، ساختمان هاي آموزشي شهر ورزقان که بر اثر زلزله تخريب شده بود در حال بازسازي توسط پيمانکار مربوطه است.

وي تصريح کرد: در اهر ساختمان هاي آموزشي به علت نوساز بودن به هيچ عنوان آسيب نديده اما در هريس به علت بافت قديمي ساختمان هاي آموزشي اين بناها با آسيب جدي مواجه شده که در اين رابطه اقدامات لازم براي بازسازي اين مراکز از سوي مسئولان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وي ادامه داد: در خصوص موضوع اثرات زلزله و آسيب شناسي آن در مناطق زلزله زده همايشي طي چند روز گذشته با همکاري مسئولان مربوطه استان در خصوص بحث پيامدهاي زلزله در شهرهاي اهر، ورزقان و هريس برگزار شد که در آن در خصوص بحث آثار و تبعات زلزله تبادل نظر انجام شد./عب
برچسب ها: بازسازی ، زلزله ، اهر ، هریس ، ورزقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار