نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که حدود 75 درصد مردم هلند، هیچ گونه مخالفتی با پوشش حجاب اسلامی برای بانوان در این کشور ندارند و 35 درصد نیز با حضور مجریان محجبه در شبکه های تلویزیونی موافقند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما ؛  به نظر می رسد که به تدریج، پوشش اسلامی در هنجارهای اخلاقی هلند پذیرفته شده است. نتایج یک نظر سنجی در موسسه رفتار شناسی «Motivkachn» نشان می دهد که حجاب اسلامی بیش از پیش مورد پذیرش عامه مردم هلند قرار گرفته است. 35 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی معتقدند که اکنون زمان مناسبی ست تا در شبکه های تلویزیونی، مجریان محجبه نیز حضور داشته باشند.
همچنین؛ این مطالعه نشان می دهد که حدود 75 درصد مردم هلند، هیچ گونه مخالفتی با پوشش حجاب اسلامی برای بانوان در این کشور ندارند. به این ترتیب به نظر می رسد که مردم به وجود مسلمانان محجبه در جامعه هلند عادت کرده اند.
لازم به ذكر است؛ از دیگر نتایج این مطالعه می توان به تغیرات مثبت در ذهنیت مردم، درباره کارمندان محجبه اشاره کرد. در واقع نسبت به سال های گذشته، ذهنیت مردم نسبت به حجاب کارمندان نیز کاملا تغییر کرده است.
گفتني است؛ نمی توان این نکته را فراموش کرد که نظرسنجی ها نیز شرایط محدود خود را دارند (در این مطالعه، حجم نمونه مورد مطالعه 1000نفر بوده است) و نتایج حاصله به دلایل مختلف کاملا قابل تعمیم نیستند؛ اما باز در می یابیم که میان افکارعمومی و عقاید سران در برخی احزاب سیاسی، درباره حجاب در کشور هلند، اختلاف نظر فاحشی وجود دارد./ص
برچسب ها: حجاب ، پوشش اسلامی ، مججبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار