فعال آمريکايي، واشنگتن را به نقض آزادي بيان و سانسور اطلاعاتي متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي بي سي ؛ جو آياسبيکر از فعالان گروه موسوم به مقابله با سرکوبهاي اف بي آي در گفتگو با اين شبکه گفت: دولت آمريکا و دستگاههاي امنيتي کشور درباره شهروندان آمريکايي پايشهاي گسترده اي به اجرا مي گذارد. در همين چهارچوب، بازداشت افراد براي مدت نامحدود انجام مي شود.

براي توجيه اين اقدامات، گفته مي شود افرادي که اهداف اين اقدامات قرار مي گيرند با تروريستها ارتباط دارند يا اينکه اقدامات ديگري براي به خطر انداختن امنيت آمريکا انجام مي دهند. قانون دفاع ملي آمريکا توجيه کننده اين اقدامات است و مجوزي به دستگاههاي امنيتي آمريکا مي دهد تا اين کارها را انجام بدهند. بانگاهي به تاريخ آمريکا متوجه مي شويم که دولت آمريکا همواره يا مخالفتها را سرکوب کرده است يا اينکه تدابير لازم براي سرکوب آن را به اجرا گذاشته است.

وي در ادامه افزود: برخوردي که اخيرا با شبکه تلويزيوني پرس تي وي انجام شده است دقيقا در همين قالب قابل تفسير است. دولت آمريکا از اينکه پرس تي وي حقايق را بگويد هراس دارد. تندروها در آمريکا که در دوره جرج بوش،رئيس جمهور سابق، درقالب نومحافظه کاران نمود و ظهور پيدا کرده بودند بر سلطه در عرصه خبري و اطلاع رساني نيز تاکيد داشتند. آنها از انتشار اطلاعاتي هراس دارند که رسانه هايي همانند پرس تي وي منتشر مي کنند و بسيار ارزشمند است. 

گروههاي مذکور در آمريکا از اين بيم دارند که فعالان ضدجنگ در کشور بسيج شوند و مانع اقدامات آنها شوند. آمريکا در سراسر جهان اتاق شکنجه دارند و نمي خواهد واقعيتها اين مسائل منتشر شود. آمريکا به خودش به چشم امپراتور نگاه مي کند. همين امپراتوري، حقوق مردم اش را نقض مي کند.
برچسب ها: آمریکا ، سانسور ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار