مدیر شیلات فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 700 تن ماهی پرواری از استخرهای پرورشی در سطح این استان برداشت شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محمدرضا سعادت گفت: با تبلیغ و ترویج فرهنگ آبزی‌پروری سالانه 600 – 500 استخر ذخیره آب کشاورزی در این استان ماهی‌دار شده و هر ساله به تعداد آنها اضافه و حدود 500 تن از انواع آبزیان تولید شده در فارس مربوط به استخرهای ذخیره است.

سعادت افزود: وجود ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، باعث غنی شدن آب شده و به همین دلیل سبب کاهش مصرف کودهای شیمیایی و افزایش سرعت رشد محصولات کشاورزی می‌شود.

به گفته این مسئول، استخرهای ذخیره آب کشاورزی بر اساس درجه حرارت آب به دو دسته سردابی با دمای زیر 18 درجه سانتی‌گراد برای پرورش ماهی قزل‌آلا و استخرهای گرمابی با درجه حرارت بالاتر از 18 درجه و حداکثر تا 30 درجه سانتی‌گراد برای پرورش کپور ماهیان به ویژه کپور معمولی و آمور تقسیم می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی در تمام نقاط این استان امکان پرورش هر دو گونه سردابی و گرمابی وجود دارد.

سعادت در پایان اضافه کرد: در سال جاری 900 هزار بچه ماهی گرمابی (کپور و آمور) و 420 هزار ماهی سردابی (قزل‌آلا) در 540 استخر ذخیره آب کشاورزی در سطح این استان رهاسازی شده که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 700 تن ماهی پرواری از این منابع برداشت شود./ع

برچسب ها: تولید ، ماهی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.