امروزه اينترنت با فراهم آوردن بستري براي عرضه كتب الكترونيك و نشر ديجيتال امكان تثبيت فروش بيشتر را براي ناشران فراهم آورده است.

رسول قرباني، كارشناس نشر به خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه اكثر ناشران در اينترنت حضور دارند اما اينكه بتوانند حضور خود را در دنياي مجازي براي فروش بيشتر تثبيت كنند، بايد از ترفندهايي استفاده كنند؛ به طور مثال معرفي خود در سايت هاي اجتماعي به اين مورد كمك مي كند.
وي در مورد هفت ترفند موجود براي ديده شدن عنوان كرد: اولين ترفند ارباط با مشتري است در فضاي مجازي بايد تمامي اطلاعات مشتري ثبت گردد تا بخش فروش بتواند با مشتري ارتباط برقرار كنند.
قرباني در ادامه افزود: گام بعدي حفظ مشتري است، مشتري بايد قادر باشد كتاب ها را از طريق وب سايت سفارش بدهد و آن ها را در كتاب فروشي، منزل يا به هر شكل ديگري تحويل بگيرد.
وي در مورد گام سوم عنوان كرد: بايد يك جامع اطلاعاتي تشكيل شود اطلاعات نويسندگان، كتاب ها، ناشران، برترهاي نشر به آساني در اختيار مخاطب قرار گيرد.
اين كارشناس نشر اظهار داشت: دسترسي راحت يكي از گام هايي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد به طور مثال در تمام ساعات شبانه روز مخاطب امكان سفارش دادن كتاب را داشته باشد.
قرباني در ادامه گفت: بايد سيستم اطلاعاتي ناشران با معرفي كتابهاي جذاب‌تر راهي براي اتصال كاربر با ساير ناشران را بوجود آورد و بعد از آن بايد علاقمندي هاي مخاطبان به سرعت در اختيار آنها قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: گام آخر جايگزيني خرده فروشان سنتي و تبديل آنها به خرده فروشان آنلاين است و تا اين خرده فروشان بتوانند با تسهيلات در كمترين زمان ممكن در سيستم چرخه توليد و توزيع كتاب با ناشر همكاري كنند. /ص
برچسب ها: ادبیات ، ناشر ، فروش ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار