رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر در این استان 20 درصد گوشت مازاد بر نیاز مصرف خود را تولید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مهرزاد خرد با بیان اینکه ظرفیت‌های تولیدی ایجاد شده و از سرگرفتن فعالیت کامل واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال پرواربندی کسری تولید 10 درصدی کشور را جبران کرده است، اظهار داشت: زمینه صادرات گوشت قرمز را فراهم می‌آوریم که البته در حال حاضر در فارس 20 درصد گوشت مازاد بر نیاز مصرف این استان تولید را می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با تفاهم‌های صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز اتحادیه دامپروری، با تأمین نهاده‌های لازم و سرمایه در گردش واحدهای پرواربندی تمام ظرفیت این واحدها برای تولید به کار گرفته می‌شود.

خرد افزود: با هماهنگی صورت گرفته گوشت تولیدی نیز به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام به صورت تضمینی با عقد قرارداد خریداری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته در همین ایام 17 هزار تن مرغ وارد کردیم و امسال علاوه بر تأمین نیاز داخل 17 هزار تن صادر کرده‌ایم و این روند برای تمام محصولات و تولیدات دیگر باید تعقیب شود.

وی همچنین گفت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی تولید محصولات را به منزله تداوم حیات و تکمیل عبادات می‌دانند و نقش آنها در استقلال کشور تحسین‌برانگیز است و همگی ما مکلف به حمایت بی‌منت آنان هستیم./ع

برچسب ها: گوشت ، تولید ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.