روزنامه هاآرتص نوشت: محمد مرسي،‌ رئيس جمهور مصر در مصاحبه اش با شبکه تلويزيوني القدس لبنان در سال 2010 مذاکرات صلح با اسرائيل را هدر دادن زمان توصيف کرده و اسرائيلي ها را از نسل سگ ها و خوک ها ناميده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي اين روزنامه صهيونيستي،‌ در اين مصاحبه محمد مرسي اسرائيلي ها را نيز از نسل سگ ها و خوک ها توصيف کرده بود.

اين اظهارات مرسي را اين هفته موسسه تحقيقات رسانه اي خاورميانه گردآوري کرد و بر روي پايگاه اينترنتي خود قرار داد. اين گزارش بخش هايي از مصاحبه هاي مرسي را که شبکه القدس پخش کرده بود، شامل مي شود.  

در اين فيلم مرسي مي گويد: چه شما صهيونيست ها و تمام آنچه آنها مي خواهند را بپذيريد يا نه، جنگ ادامه خواهد داشت. جنگ تنها چيزي است که اين اشغالگران سرزمين هاي فلسطيني مي شناسند؛ اين خون آشاماني که به فلسطينيان حمله مي کنند، جنگ افروزاني از نسل سگ ها و خوک ها هستند.

در ماه اوت محمد مرسي که اواخر ژوئن به رياست جمهوري مصر انتخاب شده بود به خبرگزاري رويترز گفت: مصر به تعهدات بين المللي که امضا کرده است، احترام مي گذارد. از اين سخنان برداشت مي شد که وي قول مي دهد معاهده صلح مصر با اسرائيل را زيرپا نگذارد. 

در مصاحبه سال 2010 همچنين ديده مي شود که مرسي مي گويد مذاکرات صلح هدر دادن زمان و فرصت ها است. صهيونيست ها با اين مذاکرات زمان مي خرند و فرصت هاي بيشتري به دست مي آورند درحاليکه فلسطينيان، اعراب و مسلمانان وقت و فرصت هاي خود را هدر مي دهند و هيچ سودي هم از اين روند عايدشان نمي شود.

وي بر اين باور بود که تمام مسلمانان و اعراب خارج از فلسطين بايد در مقاومت سهيم باشند. آنها بايد از جنگجويان مقاومت حمايت و صهيونيست ها را هرکجا که هستند، محاصره کنند. هيچ کدام از اعراب يا مسلمانان نبايد با آنها ‍(صهيونيست ها) معامله کنند.

وي در اين مصاحبه تلويزيوني تاکيد کرد: صهيونيست ها هيچ حقي بر سرزمين فلسطين ندارند. در فلسطين هيچ جايي براي آنها وجود ندارد. آنچه آنها پيش از سال هاي 1947 و 48 گرفته اند به منزله غارت است.
برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار