مسئول برق و ابزار دقیق واحد مستغلات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از راه اندازی سیستم های کنترل هوشمند انرژی در این شرکت خبر داد.


عباس صارمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این سیستم در موتورخانه های پالایشگاه خانگیران سرخس نصب و راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: در گذشته برای تنظیم دمای مورد نیاز گرمایش و سرمایشی ساختمان ها در موتورخانه از ترموستات های معمولی استفاده می شد که این موضوع معایبی را همچون عدم واکنش در اثر تغییرات هوای بیرون و هدر رفتن دمای بیش از حد از ساختمان ها را به همراه داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین برای رفع این مشکل، پس از برگزاری جلسات مختلف با مسئولین شرکت، تصمیم به راه اندازی سیستم های کنترل هوشمند انرژی در پالایشگاه را گرفتیم.

صارمی در ادامه به بیان برخی از ویژگی های این سیستم اشاره کرد و بیان داشت: این سیستم دارای چند حسگر در محیط بیرون، لوله خارجی آب از دیگ، مشعل و دیگ ها می باشد که با اندازه گیری دمای محیط، دمای مطلوب مورد نیاز ساختمان های اداری را تامین می کند.

مسئول برق و ابزار دقیق واحد مستغلات پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: در حقیقت با این روش، انرژی گرمایی متناسب با نیاز ساختمان ها تولید می شود و از تولید گرما و سرمای اضافی جلوگیری می شود.

وی در ادامه به مزایای استفاده از سیستم های کنترل هوشمند انرژی در این شرکت اشاره و افزود: کاهش مصرف سوخت تا 40 درصد در ساختمان های اداری و 15 درصد در ساختمان های مسکونی، کاهش استهلاک تجهیزات موتورخانه ها، افزایش راندمان و ضریب ایمنی تاسیسات مکانیکی، امکان تنظیم برنامه نرم افزاری سیستم بر حسب نوع کاربری ساختمان و دوره بازگشت سرمایه کوتاه مدت به دلیل صرفه جویی چشمگیر در مصرف سوخت از مزایای اجرای این سیستم است.

این مقام مسئول همچنین به هزینه کرد مصرف کل موتورخانه ها در چهار ماه فصل گرم سال گذشته اشاره و خاطر نشان ساخت: در این دوره حدود 428 میلیون و 738 هزار و 640 ریال در مصرف برق هزینه صرف شده است که امسال با نصب این سیستم هوشمند در دوره مشابه بالغ بر 155 میلیون و 237 هزار و 280 ریال صرفه جویی انرژی برق را داشته ایم.

مسئول برق و ابزار دقیق واحد مستغلات پالایشگاه خانگیران یادآور شد: در سال جاری حدود 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در پالایشگاه خانگیران صرفه جویی انرژی صورت گرفته است./ع

برچسب ها: پالایش ، گاز ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.