زنان قاليباف در استان چهارمحال و بختياري، 183 هزار متر مربع فرش بافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي امسال تاكنون، 183 هزار متر مربع فرش دستباف  و گبه در اين استان بافته شده و 80 درصد آن در بازارهاي خارج از كشور به فروش رسيده است.
رحمان كرمي افزود: فرش ها و گبه هاي بافته شده در اين استان به كشور هاي اروپايي، آسيانه ميانه، امريكاي جنوبي، چين، آلمان و كشور هاي حوزه خليج فارس صادر شده اند.

وی، گبه، يلمه، فرش بختياري و ناييني را چهار سبك توليد فرش بافندگان اين استان اعلام كرد و گفت : هر بافنده سالانه بطور متوسط 4 متر فرش مي بافد.

كرمي،  اصالت نقشه (طرح) ، ثبات رنگ و دقت در بافت را مهمترين ويژگي شاخص فرش هاي اين استان برشمرد و افزود: قالي هاي چالشتري توليد شده در استان چهار محال و بختياري از معروفيت جهاني برخوردارند.
وي، تخصصي نبودن گمرك ، كمبود نيروي متخصص و كارشناس ارزياب فرش را از مهمترين علل صادرات قالي اين استان از پايانه هاي صادراتي استانهاي همجوار اعلام كرد.

بافندگان استان چهار محال و بختياري، توان توليد سالانه 400 هزار متر مربع فرش را دارند و هم اكنون 103 هزار بافنده بر روي 50 هزار دار قالي در استان چهارمحال و بختياري فعاليت مي كند.

تعداد بافندگان قالي در استان چهارمحال و بختياري، امسال 3 درصد افزايش يافته است./ع

برچسب ها: فرش ، دستباف ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.